Amerykański Bird poinformował, że wraca ze swoimi hulajnogami do Krakowa. Wczorajsza informacja, którą przekazał nam rzecznik firmy Harry Porter, jest pewnym zaskoczeniem. Firma wycofała pojazdy z Polski po wybuchu pandemii i zwolniła personel. Pojawiły się przecieki, iż hulajnogi z Poznania, Warszawy, Krakowa i Wrocławia zostały wysłane do Włoch. Można było zakładać, że w odróżnieniu od swojego głównego globalnego konkurenta Lime, Bird do Polski prędko nie wróci.

Przerwa w naszych usługach była właściwym krokiem, nie chcieliśmy zachęcać ludzi do przemieszczania się – mówi Mathieu Deloly, general manager Bird Poland, cytowany w komunikacie. – Dziś wracamy, i to z wieloma nowymi rozwiązaniami. W następnych tygodniach i miesiącach ogłosimy kolejne nowe funkcje. Świetnie jest być z powrotem w Krakowie.

Rzecznika firmy zapytaliśmy o plany co do liczby hulajnóg oraz o to czy Bird zatrudni nowy własny personel do obsługi operacyjnej, czy też zdecyduje się na jej pełen outsourcing – lub może nawet coś w rodzaju franczyzy. Na te pytania, jak dotąd, nie dostaliśmy odpowiedzi.

• Czytaj też: Bitwa o Kraków. Coraz więcej firm oferuje e-hulajnogi

Funkcje Warm Up i Quick Start

Firma podała natomiast, że wprowadziła wspomniane nowe funkcje związane z obsługą hulajnóg, które wcześniej testowała na innych rynkach. Tryb Warm Up – stworzony z myślą o nowych i mniej doświadczonych użytkownikach hulajnóg – pozwala na odpowiednio delikatny start i łagodne dochodzenie do pełnej prędkości. Ma to ośmielić tych, którzy obawiają się zbyt gwałtownego przyspieszenia i szarpnięć.

Wprowadzony wiosną tego roku w innych krajach tryb Warm UP (aktywowany w aplikacji) okazał się, według Birda, strzałem w dziesiątkę. Firma podaje, że w jej badaniu niemal 75 proc. użytkowników podało, że potrzebna jest opcja pozwalająca na komfortowe przyzwyczajenie się do jazdy na elektrycznej hulajnodze.

Druga nowa opcja to Quick Start, umożliwiająca dla odmiany szybsze odblokowanie hulajnogi i skorzystanie z niej z marszu, bez skanowania kodu QR na pojeździe. Bird podaje, że zbliżając się do hulajnogi wystarczy kliknąć odpowiedni przycisk w aplikacji. Funkcja ta wykorzystuje technologię bezprzewodową Bluetooth, dzięki której umożliwia zdalne odblokowane pojazdu. Zdaniem firmy, testy pokazały, że Quick Start dwukrotnie skraca czas uruchomienia hulajnogi w porównaniu do skanowanie QR kodu.


Po bieżące informacje zapraszamy na nasz Twitter i Facebook

WSPARCIE