W Polsce, podobnie jak na całym świecie, szybko rośnie popularność błyskawicznych dostaw posiłków (food delivery) i handlu internetowego, często w wersji quick-commerce, czyli z potrzebą dostarczenia przesyłki jeszcze tego samego dnia. Coraz ważniejsza staje się więc praca kurierów i potrzeba efektywnego realizowania dostaw. Zarazem ruch w miastach się zagęszcza, jezdnie korkują, a ceny paliwa biją rekordy – co sprawia, że wyzwanie staje się jeszcze większe.

Materiał promocyjny: GreenMo

Elektryczny rower daje przewagę

Odpowiedź na nie już widać na ulicach: są nią rowery elektryczne. Pojazdy te okazały się w miastach doskonałym narzędziem pracy dla kurierów i dostawców posiłków. I nie jest to przypadek:

  • w odróżnieniu od samochodów, elektryczne rowery pozwalają omijać korki. Można jeździć nimi po drogach dla rowerów i nie trzeba poszukiwać miejsca parkingowego ani ryzykować mandatu za nieprzepisowe parkowanie;
  • w odróżnieniu od jazdy na zwykłym, tradycyjnym rowerze – użytkownik nie musi się męczyć, bo wspomaga go silnik. E-rower to zupełnie inny komfort jazdy, co przy dużych dystansach pokonywanych przez kurierów ma ogromne znaczenie.

To wszystko przekłada się nie tylko na oszczędności finansowe, ale także na oszczędność wysiłku i czasu dostawcy. A w rezultacie – na jego wyższe przychody. W porównaniu do obsługiwania zleceń na zwykłym rowerze przychody te potrafią wzrosnąć nawet o 30 proc.

GreenMo usuwa bariery

Korzyści mogą jednak być jeszcze większe: europejski lider z branży lekkich pojazdów elektrycznych, firma GreenMo, zaoferowała w Polsce usługę, która pozwala kurierom realizować dostawy na elektrycznym rowerze bez konieczności inwestowania w zakup samego pojazdu (taki wydatek, rzędu kilku lub nawet kilkunastu tysięcy złotych, dla wielu kurierów jest barierą). W dodatku dostawca korzystający z udostępnianych przez GreenMo rowerów na abonament nie musi się martwić o usterki, nawet te najczęstsze (takie jak np. przebita opona czy zużycie łańcucha), ani tracić czasu na serwis i naprawy – bo pełna obsługa serwisowa jest w pakiecie, a na czas naprawy kurier otrzymuje rower zastępczy.

E-bike od GreenMo dla dostawców
Rower elektryczny GreenMo został zaprojektowany pod kątem potrzeb dostawców

Zaproponowany przez GreenMo model wynajmu roweru oferuje więc dostawcom największą możliwą elastyczność.

To wróży jeszcze szybsze upowszechnianie się e-bike’ów w branży delivery, co jest bardzo dobrą wiadomością dla miast – daje bowiem nadzieję na ich odciążenie od ruchu samochodowego. Na razie oferta stołecznego start-upu dostępna jest tylko w Warszawie, firma zapowiada jednak ekspansję na cały kraj i rozwój oferty produktowej o kolejne pojazdy elektryczne, tak dla klientów indywidualnych, jak i dla firm.

– Celem GreenMo jest dostarczenie kurierom wydajnych i bezpiecznych pojazdów do pracy, które są zarazem przystępne cenowo. GreenMo stawia kurierów na pierwszym miejscu. Jak się okazuje, jest to dobre nie tylko dla kurierów i firm dostawczych, ale także dla środowiska. Win-win-win! – mówi Volodymyr Sukach, założyciel polskiego oddziału GreenMo.

Rowery GreenMo stworzone dla kurierów

Aby osiągnąć ten cel, firma zaprojektowała swoje elektryczne rowery specjalnie z myślą o potrzebach dostawców, pod kątem efektywnej i komfortowej jazdy miejskiej przez wiele godzin.

Pojazdy mają szerokie siodełka i są wyposażone w amortyzatory – dzięki czemu można było w nich zastosować pełne, bezobsługowe opony. Pojemna bateria pozwala na korzystanie z elektrycznego wspomagania na dystansie nawet ponad 50 km, a ci, którzy jeżdżą jeszcze więcej, mają opcję wynajmu baterii dodatkowej. Jest także wygodny uchwyt na telefon oraz port USB służący do ładowania smartfona. Rowery mają zintegrowane zabezpieczenia – blokadę tylnego koła z łańcuchem oraz GPS. Z jednośladów można korzystać w każdych warunkach pogodowych, także w deszczu lub śniegu.

E-bike GreenMo - kierownica
Standardowo bateria w e-rowerze GreenMo zapewnia na wspomaganie na dystansie 50 km

Elektryczny silnik Bafang w przednim kole wspomaga jadącego do prędkości 25 km/h (powyżej tego poziomu odłącza się). To powoduje, że e-rowery GreenMo są w pełni zgodne z polskimi przepisami drogowymi i mogą poruszać się po miastach na tych samych zasadach, jak rowery zwykłe.

Elektryczne rowery, elastyczny wynajem

Aby wynająć e-rower GreenMo trzeba mieć ukończone 18 lat i dokument tożsamości (dowód osobisty, kartę pobytu lub paszport). Potrzebna jest także karta płatnicza MasterCard lub Visa, z której są pobierane tygodniowe opłaty. Nie trzeba natomiast wnosić żadnej kaucji, a ewentualnymi naprawami zajmuje się firmowy hub serwisowy.

GreenMo udostępnia e-rowery na okresy tygodniowe – kosztuje to obecnie 140 zł. Usługa jest bardzo elastyczna – w każdej chwili można anulować wynajem, płacąc jedynie do końca okresu rozliczeniowego.

Maksymalnie ułatwiamy dostawcom korzystanie z najlepszego dostępnego narzędzia do obsługi drobnych dostaw ostatniej mili w miastach. W ten sposób przyspieszamy przechodzenie firm na lekkie pojazdy elektryczne, kluczowe w budowaniu zrównoważonych miast przyszłości – mówi Volodymyr Sukach.


Publikacja sponsorowana, treść spoza redakcji SmartRide.pl

WSPARCIE