Użytkownicy hulajnóg elektrycznych Lime w Polsce mają od 17 czerwca nowe opcje cennikowe – dzienny oraz miesięczny karnet na przejazdy trwające do 30 min. Z kolei na usługę Pass, czyli tygodniowe darmowe odblokowania hulajnogi, Lime utrzymuje 50 proc. zniżkę w stosunku do ceny sprzed pandemii.

O nowej ofercie w cenniku firma poinformowała m.in. w informacji prasowej. Nowe pakiety subskrybcji dostępne są w czterech polskich miastach, w których działa Lime – Warszawie, Krakowie, Wrocławiu i Poznaniu. Operator traktuje je jako pilotaż – napisał, że chce “upraszczać dojazdy i nagradzać tych, którzy często używają hulajnóg elektrycznych do codziennych czynności”.

W oparciu o nasze globalne doświadczenie wiemy, że potrzeba indywidualnych opcji mobilności rośnie wraz ze spłaszczeniem krzywej COVID-19 – mówi Paulina Ackermann, dyrektor generalny Lime na Polskę, Węgry i Czechy, cytowana w komunikacie.

Karnet Lime Pass na tydzień lub miesiąc

Z informacji podanych przez służby prasowe Lime wynika, że:

  • Cena za pakiet dzienny Day Pass to 20 zł. Karnet obejmuje opłatę za odblokowanie pojazdu oraz za nieograniczoną liczbę przejazdów e-hulajnogą w ciągu 24 godzin. Warunek: pojedynczy przejazd może trwać do 30 min., potem zaczyna w nim obowiązywać standardowa stawka za minutę.
  • Karnet miesięczny Month Pass dostępny jest w kilku opcjach – zawiera pakiety pięciu, 10 lub 25 przejazdów miesięcznie z bezpłatnymi odblokowaniami (również do 30 minut jazdy każdorazowo, potem standardowa stawka). Abonamenty miesięczne dostępne są odpowiednio za 30 zł, 40 zł oraz 90 zł.

Pozostaje także wprowadzona już wcześniej opcja Unlock Pass – obowiązuje ona przez siedem kolejnych dni i daje w tym czasie nieograniczoną  liczbę bezpłatnych odblokowań hulajnóg (ale bez wpływu na cenę minuty przejazdu – ten koszt użytkownik ponosi zgodnie z cennikiem). W porównaniu do oferty sprzed wybuchu kryzysu Covid, karnet Lime na odblokowania jest o 50 proc. tańszy – kosztuje 9,99 zł.

Nowa oferta to międzynarodowa decyzja firmy, karnety weszły w kilkunastu krajach (przykładowo w USA Day Pass kosztuje 14,99 dol.).

Czas eksperymentów

Jeśli nowe karnety Lime pozostaną na okres wakacyjny, będą zapewne dobrym magnesem dla turystów zwiedzających dane miasto. Zarazem potwierdzają obecną tendencję  operatorów hulajnóg na minuty do eksperymentów cennikowych – skłonność ta jest wyraźnie większa niż przed rokiem. Opisywaliśmy ten trend po tym, jak Dott, debiutując w Warszawie, zaoferował pakiety przejazdów w atrakcyjnych cenach, a niedługo później blinkee.city odpowiedziało ofertą “hulajnogi na dobę w cenie jednorazowego biletu komunikacji miejskiej”.

• Czytaj też: Czy to już wojna cenowa operatorów hulajnóg o stolicę?

Zarazem jednak widać, że firmy szukają równowagi między zachęceniem większej rzeszy użytkowników do sięgania po hulajnogi, a walką o opłacalność usługi. Cenniki potrafią zmienić się z dnia na dzień także w górę. Lime, informując o nowych karnetach od razu zastrzegła, że są to “oferty ograniczone czasowo”.

Zapytaliśmy o to Paulinę Ackerman. – Jak długo będą one obowiązywać – ciężko powiedzieć. Temat jest świeży, więc wciąż przyglądamy się wynikom i zbieramy dane – odpowiedziała nam dyrektor Lime. – Na pewno LimePass zostanie z nami na dłużej, ale jeszcze nie wiadomo, z jakimi cenami.


Po bieżące informacje zapraszamy na nasze profile: Twitter i Facebook