E-skutery. Sharing. Polska. Czwarty kwartał 2020 roku

    Skutery - sharing - Polska - 4. kwartał 2020

    Poniżej przedstawiamy dane na temat polskiego rynku współdzielonych skuterów elektrycznych, aktualne na koniec października 2020 r., czyli u schyłku  tegorocznego sezonu motorowerowego. Na rynku tym w bieżącym roku konsekwentnie pozostaje trzech graczy: pionierskie polskie marki blinkee.city (55 proc. udziału w rynku), EcoShare (26 proc.) oraz Hop.City (19 proc.).

    Skuter - sharing - Polska - 4. kwartał 2020
    Operatorzy skuterów działający w Polsce. Infografika pokazuje liczbę skuterów współdzielonych danej marki ogólnopolsko oraz liczbę miast, w których działa dana wypożyczalnia. Źródło: Mobilne Miasto

    Komentarz:

    • W końcu października w Polsce dostępnych było 1,7 tys. e-skuterów „na minuty” w 23 miejscowościach.Oznacza to, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy liczba skuterów nieznacznie tylko spadła (o ok. 8 proc.), za to nadal dostępne są one w tej samej liczbie lokalizacji (23 miejscowości).
    • Najwięcej pojazdów dostępnych było w Trójmieście, Wrocławiu, Warszawie i Poznaniu – odpowiednio po 281, 232, 229 i 226 skuterów. Te cztery miasta odpowiadały łącznie za 57 proc. całego krajowego rynku.
    • Jak wynika z niedawnego raportu “Pandemia a współczesna mobilność” (autorstwa Digital Poland, Straal oraz Visy) segment współdzielonych skuterów ma największy potencjał wzrostu. W badaniu konsumenckim przeprowadzonym na potrzeby tego raportu porównywano rok 2018 z bieżącym – i o ile dwa lata temu ze skutera elektrycznego w systemie sharingowym skorzystało tylko 5 proc. uczestników badania, to w tym roku było to już 14 proc.

    Dla porównania poniżej pokazujemy stan rynku sharingu skuterów w Polsce trzy miesiące wcześniej, w połowie kwietnia 2020 r.:Skutery - sharing - Polska, trzeci kwartał 2020

    Treść: Mobilne Miasto, współpraca: SmartRide.pl


    Wykorzystanie danych z tego materiału wymaga powołania się: “Źródło: Mobilne Miasto / SmartRide.pl

    REKLAMA