Firma Mobi (dawniej Grupa GP) zajmuje się dystrybucją elektrycznych hulajnóg marki Techlife i Vsett w Polsce. Duża część oferty tych marek to e-hulajnogi o wadze przekraczające 30 kg – a taki właśnie limit masy własnej elektrycznej hulajnogi zapisany został w rozporządzeniu Ministerstwa Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów. Co to oznacza dla klientów? Poniżej rozmowa na ten temat z właścicielem Mobi, Patrykiem Grabeusem.

Materiał promocyjny: Mobi

Jak wyglądać będzie sprzedaż hulajnóg Techlife i Vsett w Polsce w 2022 roku? Czy będzie się dało je legalnie kupić?

Słowem wstępu dla czytelników, którzy nie mieli okazji zapoznać się z przepisami: od 1 stycznia 2022 roku wszystkie hulajnogi elektryczne będą musiały spełniać trzy cechy konstrukcyjne. Jest to kolejno: długość 1,4 m, szerokość 0,9 m oraz waga 30 kg.

Zmiany te znacząco wpłynęły na rynek hulajnóg elektrycznych w Polsce, zwłaszcza dla naszych marek. Słyną one z urządzeń o bardzo wysokich parametrach, takich jak pojemność akumulatora czy moc silników, przez co nie mieszczą się w wadze przewidzianej przez autorów rozporządzenia.

Biorąc pod uwagę urządzenia dostępne na rynku do tej pory – niemal wszystkie spełniały pierwsza dwa wymagania. Problem pojawił się natomiast z wagą 30 kg. Wiele hulajnóg elektrycznych przekracza tą wartość, tylko w naszej ofercie takich produktów dostępnych dla klientów jest sześć. Są to hulajnogi Techlife X7/X7S/X9 oraz Vsett 10+ w trzech wersjach z różną baterią.

Na szczęście ustawodawca, zmieniając ustawę Prawo o ruchu drogowym, wykazał się dużym rozsądkiem i zawarł w niej zapisy, które mówią, że hulajnogi elektryczne i urządzenia transportu osobistego wprowadzone do obrotu przed dniem 1 stycznia 2022 roku mogą nie spełniać warunków technicznych określonych dla tych pojazdów w przepisach wydanych na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy Prawo o ruchu drogowym.

Co za tym idzie, wszystkie pojazdy, które zostały wprowadzone do obrotu przed dniem 1 stycznia 2022 roku, są dopuszczone do użytkowania oraz do sprzedaży.

Czy zatem można kupić nadal taką hulajnogę?

Tak długo, jak sprzedawcy będą posiadali w swojej ofercie hulajnogi zakupione jeszcze w 2021 roku, tak długo będzie można je legalnie od nich nabyć. Podobnie sprawa się ma z urządzeniami używanymi. Tak długo, jak będą dostępne na rynku, tak długo będzie można je kupować.

Czy wspomniane wyżej modele, jak kultowy Techlife X7, będą Państwo mieli nadal w swojej ofercie?

Oczywiście nasza firma w miarę swoich możliwości przygotowała się na tą sytuację i mamy pewną pulę produktów przeznaczonych do dystrybucji na rok 2022. Tak więc potwierdzam: produkty będą dostępne, nie sposób jednak określić jak długo.

A co ze wsparciem serwisowym urządzeń po wycofaniu produktów ze sprzedaży?

Nasi klienci mogą być spokojni, posiadamy ponad 700 indeksów części zamiennych do naszych produktów i wszystkie produkty będą cały czas wspierane zarówno gwarancyjnie jak i pogwarancyjnie. Nasza firma słynie z bardzo dobrego serwisu elektrycznych hulajnóg w Polsce i mamy zamiar taką opinie wśród naszych klientów zachować.


Publikacja sponsorowana, treść spoza redakcji SmartRide.pl

WSPARCIE