Firma Lime poinformowała dziś o wprowadzeniu w Polsce usługi Lime Pass. Zgodnie z przekazem PR jest to “tygodniowy abonament na hulajnogi elektryczne”. Brzmi bardzo dobrze i kosztuje tylko 19,99 zł za siedem dni – ale pokrywa jedynie opłaty za odblokowanie pojazdu. Jazda jest płatna na zwykłych zasadach.

Nowa opcja jest w Polsce (Warszawie i Poznaniu) dostępna od 15 stycznia. “Nowa subskrypcja LimePass to pierwsza tego typu usługa w sektorze mikromobilności oraz kolejne pionierskie rozwiązanie firmy po wprowadzeniu w lecie ub. roku przejazdów grupowych i zdalnej rezerwacji hulajnóg” – czytamy w dzisiejszej informacji prasowej.

! Nowszy tekst:
Lime wprowadza karnet na dzień lub miesiąc, Pass za pół ceny

Usługę można aktywować oczywiście w aplikacji. Za 19,99 zł przez siedem kolejnych dni użytkownik może odblokowywać hulajnogi bez ponoszenia każdorazowej opłaty (cennikowo: 3 zł za odblokowanie). Firma wylicza więc, że osoba wypożyczająca jej pojazdy dwa razy dziennie, po tygodniu korzystania z subskrypcji LimePass zaoszczędzi 22 zł.

• Czytaj też:

Hulajnogi w Warszawie tanie jak nigdy. Czy to już wojna cenowa operatorów?

Lime Pass to nowy koncept – wszedł w ubiegłym miesiącu w USA, Australii i Nowej Zelandii. Opcja jest korzystna dla osób bardzo często wypożyczających współdzielone hulajnogi – jak jednak łatwo policzyć, trzeba zrobić to co najmniej siedmiokrotnie w tygodniu, by wydatek na karnet się zwrócił. Jak się wydaje – może to być atrakcyjna wersja np. dla turystów odwiedzających dane miasto na kilka dni. Dla firmy z kolei może być szansą na skłonienie takich klientów do tego, by wybierali za każdym razem jej pojazdy.

Lime Pass hulajnogi na abonament

Zarazem jednak hasło “tygodniowej subskrybcji na wypożyczanie hulajnóg”, podchwycone już w tytułach medialnych, może szybko przynieść rozczarowanie tym, którym skojarzy się z możliwością nielimitowanego korzystania z tych środków transportu, w zamian za okresową opłatę. Do takiej sytuacji jest tu bardzo daleko. Lime Pass to jedynie krok w stronę prawdziwego abonamentu na usługi mikromobilności – i dobry przyczynek do rozważań nad przyszłością takiego właśnie modelu.

• Czytaj też: Lime po po roku w Polsce. Statystyki wykorzystania

Chcesz być na bieżąco? Możesz obserwować nas na Twitterze i Facebooku

WSPARCIE