Trzy hulajnogi elektryczne serii F2 oraz model Max G2 – to nowości globalnej marki Segway-Ninebot, których polska premiera miała miejsce wczoraj w Warszawie. Spotkanie dla wąskiej grupy dealerów (portal SmartRide.pl był jedynym medium na imprezie) zorganizowała grupa ELKO, która jest w Polsce wyłącznym dystrybutorem elektrycznych pojazdów tej marki.

Nowe e-hulajnogi to trzy różne pojazdy serii F2 (które zastąpią wcześniejszą generację tych hulajnóg) oraz Max G2, który z kolei ma być następną jednego z dotychczasowych flagowych modeli Ninebota, czyli Maxa 30G.

⇒ MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ:

Materiał wideo z premiery znajdziecie pod artykułem.

E-hulajnogi Segway-Ninebot – seria F2

Seria F2, która według zapowiedzi Piotra Majorowskiego, menedżera Elko, pojawi się w polskiej dystrybucji już w maju, to miejskie e-hulajnogi klasy popularnej: od najbardziej budżetowego modelu F2, przez wzbogacony F2 Plus, po najmocniej wyposażony model F2 Pro. Główne parametry techniczne tych e-hulajnóg znajdziecie na slajdzie poniżej.

Elektryczne hulajnogi Segway-Ninebot seria F2 - parametry
Główne cechy nowych modeli serii F2. Źródło: prezentacja firmowa

Co się zmieniło w porównaniu do modeli serii F pierwszej generacji? Nowe e-hulajnogi F2 mają szerszą kierownicę: 57 cm versus 48 cm. Producent zainstalował w niej zintegrowane kierunkowskazy (w warunkach oświetlenia wewnętrznego sprawiały wrażenie zaskakująco wyraźnych). Zmiana ma pozwolić także na umieszczanie na kierownicy większej liczby dodatkowych akcesoriów.

Napęd został przeniesiony z przodu na tył, gdzie dodano hamulec elektroniczny (z przodu jest hamulec tarczowy). Hulajnogi dostały samouszczelniające się 10-calowe opony bezdętkowe z warstwą żelową.

Nowością jest specjalny system kontroli trakcji TCS (Traction Control System), który ma elektronicznie zapobiegać poślizgom i utracie kontroli nad hulajnogą po wjechaniu na śliską nawierzchnię.

Segway-Ninebot Max G2 i modele serii F2
Max G2 oraz nowe modele serii F2 mają współpracować z systemem Apple Find My na iOS, pozwalającym na zdalną lokalizację obiektów. Fot. ZD / SmartRide.pl

Najwyższy i najdroższy model z tej serii, czyli F2 Pro, ma ponadto przedni amortyzator sprężynowy, ukryty w sztycy kierownicy (ceną za to rozwiązanie, jak można się było przekonać, są lekkie luzy kierownicy). Ponadto, oprócz dzwonka, wyposażono go także w głośny elektryczny klakson, który służy również jako alarm przeciwkradzieżowy. Ten model ma także mocniejszy silnik (450 W mocy znamionowej). Teoretyczny zasięg: 55 km.

Prędkość wszystkich e-hulajnóg, zgodnie z wymogiem narzuconym przez polskie przepisy, ma być ograniczona do 20 km/h.

Max G2: +8 proc. zasięgu dzięki Ridey Long

Ten sam system TCS zastosowano w nowym modelu Max G2, pozycjonowanym przez producenta jako mocniejsza, dobrej klasy miejska e-hulajnoga na 10-calowych kołach, z baterią 551 Wh, zdatna także do jazdy po drogach o gorszej nawierzchni poza miastem (jej moc nominalna to 450 W, maksymalna 900 W). Ma umożliwiać podjazdy pod wzniesienia o nachyleniu 22°.

Tutaj jedną z nowości (obok m.in. przedniej i tylnej amortyzacji oraz również poszerzonej kierownicy z kierunkowskazami) jest autorski system Ridey Long, który według deklaracji producenta wydłuża zasięg e-hulajnogi na jednym ładowaniu o 8 proc.

Tę hulajnogę już opisywaliśmy kilka tygodni temu po jej premierze europejskiej, odsyłamy więc Czytelników do tekstu podlinkowanego niżej.

– W polskiej dystrybucji model Max G2 pojawi się w czerwcu i będzie kosztował 3999 zł. Spodziewamy się sprzedaży liczonej w tysiącach sztuk – mówił nam Piotr Majorowski.

Oddziału Ninebota w Polsce na razie nie będzie

Segway-Ninebot to marka, która powstała po przejęciu w 2015 roku amerykańskiego Segwaya (firma znana z pojazdu samopoziomującego) przez chińskiego Ninebota. Oferuje na świecie całą gamę różnego rodzaju pojazdów elektrycznych (na wczorajszej premierze obok hulajnóg prezentowano także nowego gokarta). W branży e-hulajnóg firma produkuje pojazdy zarówno na rynek prywatny, jak i sharingowy.

Donovan Rompies - szef sprzedaży Segway-Ninebot na region EMEA
Max G2 na postumencie, a obok gokart, który również zaprezentowano na imprezie. Przygląda mu się Donovan Rompies – szef sprzedaży Segway-Ninebot na region EMEA. Fot ZD/SmartRide.pl

Od kilku lat chińska korporacja zwiększa aktywność w Europie, gdzie otworzyła na Zachodzie kilka własnych biur sprzedażowych.

– Rynek polski jest dla nas ważny, ale w najbliższym czasie nie mamy w planach otwierania własnego oddziału w Polsce ani żadnym z krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Na razie poprzestajemy na współpracy z lokalnym wyłącznym dystrybutorem – powiedział nam Donovan Rompies, międzynarodowy szef sprzedaży firmy Segway-Ninebot na region EMEA.


WIDEO Z PREMIERY NOWYCH E-HULAJNÓG:

WSPARCIE