Trzy hulajnogi elektryczne serii F2 oraz model Max G2 – to nowości globalnej marki Segway-Ninebot, których polska premiera miała miejsce wczoraj w Warszawie. Spotkanie dla wąskiej grupy dealerów (portal SmartRide.pl był jedynym medium na imprezie) zorganizowała grupa ELKO, która jest w Polsce wyłącznym dystrybutorem elektrycznych pojazdów tej marki.
Nowe e-hulajnogi to trzy różne pojazdy serii F2 (które zastąpią wcześniejszą generację tych hulajnóg) oraz Max G2, który z kolei ma być następną jednego z dotychczasowych flagowych modeli Ninebota, czyli Maxa 30G.
⇒ MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ:
Materiał wideo z premiery znajdziecie pod artykułem.
E-hulajnogi Segway-Ninebot – seria F2
Seria F2, która według zapowiedzi Piotra Majorowskiego, menedżera Elko, pojawi się w polskiej dystrybucji już w maju, to miejskie e-hulajnogi klasy popularnej: od najbardziej budżetowego modelu F2, przez wzbogacony F2 Plus, po najmocniej wyposażony model F2 Pro. Główne parametry techniczne tych e-hulajnóg znajdziecie na slajdzie poniżej.
Co się zmieniło w porównaniu do modeli serii F pierwszej generacji? Nowe e-hulajnogi F2 mają szerszą kierownicę: 57 cm versus 48 cm. Producent zainstalował w niej zintegrowane kierunkowskazy (w warunkach oświetlenia wewnętrznego sprawiały wrażenie zaskakująco wyraźnych). Zmiana ma pozwolić także na umieszczanie na kierownicy większej liczby dodatkowych akcesoriów.
Napęd został przeniesiony z przodu na tył, gdzie dodano hamulec elektroniczny (z przodu jest hamulec tarczowy). Hulajnogi dostały samouszczelniające się 10-calowe opony bezdętkowe z warstwą żelową.
Nowością jest specjalny system kontroli trakcji TCS (Traction Control System), który ma elektronicznie zapobiegać poślizgom i utracie kontroli nad hulajnogą po wjechaniu na śliską nawierzchnię.
Najwyższy i najdroższy model z tej serii, czyli F2 Pro, ma ponadto przedni amortyzator sprężynowy, ukryty w sztycy kierownicy (ceną za to rozwiązanie, jak można się było przekonać, są lekkie luzy kierownicy). Ponadto, oprócz dzwonka, wyposażono go także w głośny elektryczny klakson, który służy również jako alarm przeciwkradzieżowy. Ten model ma także mocniejszy silnik (450 W mocy znamionowej). Teoretyczny zasięg: 55 km.
Prędkość wszystkich e-hulajnóg, zgodnie z wymogiem narzuconym przez polskie przepisy, ma być ograniczona do 20 km/h.
Max G2: +8 proc. zasięgu dzięki Ridey Long
Ten sam system TCS zastosowano w nowym modelu Max G2, pozycjonowanym przez producenta jako mocniejsza, dobrej klasy miejska e-hulajnoga na 10-calowych kołach, z baterią 551 Wh, zdatna także do jazdy po drogach o gorszej nawierzchni poza miastem (jej moc nominalna to 450 W, maksymalna 900 W). Ma umożliwiać podjazdy pod wzniesienia o nachyleniu 22°.
⇒ OBEJRZYJ TEŻ: Nowe e-hulajnogi Segway-Ninebot serii F2 będą miały napęd z tyłu zamiast z przodu. To lepiej czy gorzej?
Tutaj jedną z nowości (obok m.in. przedniej i tylnej amortyzacji oraz również poszerzonej kierownicy z kierunkowskazami) jest autorski system Ridey Long, który według deklaracji producenta wydłuża zasięg e-hulajnogi na jednym ładowaniu o 8 proc.
Tę hulajnogę już opisywaliśmy kilka tygodni temu po jej premierze europejskiej, odsyłamy więc Czytelników do tekstu podlinkowanego niżej.
– W polskiej dystrybucji model Max G2 pojawi się w czerwcu i będzie kosztował 3999 zł. Spodziewamy się sprzedaży liczonej w tysiącach sztuk – mówił nam Piotr Majorowski.
Oddziału Ninebota w Polsce na razie nie będzie
Segway-Ninebot to marka, która powstała po przejęciu w 2015 roku amerykańskiego Segwaya (firma znana z pojazdu samopoziomującego) przez chińskiego Ninebota. Oferuje na świecie całą gamę różnego rodzaju pojazdów elektrycznych (na wczorajszej premierze obok hulajnóg prezentowano także nowego gokarta). W branży e-hulajnóg firma produkuje pojazdy zarówno na rynek prywatny, jak i sharingowy.
Od kilku lat chińska korporacja zwiększa aktywność w Europie, gdzie otworzyła na Zachodzie kilka własnych biur sprzedażowych.
– Rynek polski jest dla nas ważny, ale w najbliższym czasie nie mamy w planach otwierania własnego oddziału w Polsce ani żadnym z krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Na razie poprzestajemy na współpracy z lokalnym wyłącznym dystrybutorem – powiedział nam Donovan Rompies, międzynarodowy szef sprzedaży firmy Segway-Ninebot na region EMEA.
⇒ WIDEO Z PREMIERY NOWYCH E-HULAJNÓG: