Badanie dotyczące stosunku Polaków do e-bike’ów wykonała w czerwcu tego roku pracownia SW Research na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego (PSR), czyli organizacji skupiającej firmy z branży rowerowej w Polsce. Wywiady zrealizowano na reprezentatywnej grupie Polaków w wieku 25–55 lat, z miast o zróżnicowanej wielkości.

PSR już od pewnego czasu lobbuje za wprowadzeniem państwowych dopłat do zakupu rowerów elektrycznych, na wzór zachęt do zakupu aut elektrycznych. W najnowszym komunikacie rozciąga ten pomysł także na rowery klasyczne.

Obecnie 37 proc. ankietowanych rozważa w przyszłości zakup e-bike’a dla siebie lub członka rodziny bądź osoby bliskiej – czytamy w informacji prasowej na temat wyników badania.  – Natomiast aż 66 proc. ankietowanych deklaruje, że niższa cena e-bike’ów, dzięki dofinansowaniu, skłoniłaby ich do zakupu – podaje PSR, które wyprowadza z tego wniosek, że rowery elektryczne powinny być objęte programem dopłat.

⇒ MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ:

Z e-bike’a (własnego lub z wypożyczalni, należącego do członka rodziny lub wypożyczonego) korzystało w ciągu ostatnich 12 miesięcy 27 proc. respondentów.

Zarazem według 54 proc. ankietowanych rower elektryczny przyczyni się do obniżenia wydatków gospodarstwa domowego na transport i mobilność, 53 proc. sądzi, że posiadanie e-bike’a przyczyni się do zmniejszenia częstotliwości podroży samochodem, a 55 proc. jest zdania, że użytkowanie e-roweru pozytywnie wpływa na samopoczucie i kondycję.

Obserwacje światowego i europejskiego rynku udowadniają, że przyszłość ruchu rowerowego należy do e-bike’ów. Nasz rynek rowerowy podąża w ślad za trendami obecnymi w krajach Unii Europejskiej, a polscy producenci już odpowiadają na to zapotrzebowanie – komentuje Mateusz Pytko, prezes Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego, cytowany w informacji prasowej.


 

WSPARCIE