Poniżej przedstawiamy dane na temat polskiego rynku współdzielonych skuterów elektrycznych, aktualne na koniec września 2022 roku. Jest to tradycyjnie początek końca tzw. „wysokiego” sezonu dla mikromobilności, a jednocześnie okres charakteryzujący się najwyższą dostępnością usług sharingowych.
- Systemy współdzielenia skuterów elektrycznych były w badanym okresie dostępne w 11 miejscowościach, a łączna podaż tych pojazdów wyniosła nieco ponad 550 sztuk. Jest to wynik nieco lepszy (o 14 proc.) niż w czerwcu tego roku., ale już o blisko połowę słabszy (o 47 proc.) niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
- Po raz pierwszy zdarzyło się też, żeby największy dotychczas operator usług współdzielenia e-skuterów w Polsce – sieć blinkee.city, która nieprzerwanie od kilku lat dostarczała najwięcej takich pojazdów – oddał prymat pierwszeństwa. Fotel lidera przypadł w tym względzie sieci EcoShare z blisko 270 e-skuterami i z 47 proc. udziałem w rynku.
- Na podium „skuterowych” miast Polski najwyżej znalazł się Gdańsk (152 pojazdy i 27 proc. udział w rynku), który nieznacznie przegonił Poznań (147 pojazdów i 26 proc. udziału w rynku). Za nimi uplasował się Szczecin (95 pojazdów i 17 proc. udziału w rynku).
- Biorąc pod uwagę cały rynek sharingowej mikromobilności w Polsce, tj. współdzielone rowery, e-hulajnogi i e-skutery – o łącznej rekordowej podaży blisko 120 tys. pojazdów – wypożyczalnie skuterów elektrycznych stanowią zaledwie jego ułamek: 0,5 proc.
Dla porównania poniżej pokazujemy stan polskiego rynku skuterów współdzielonych w analogicznym okresie roku poprzedniego, tj. na koniec września 2021 roku.
Treść: Mobilne Miasto, współpraca: SmartRide.pl
Wykorzystanie danych z tego materiału wymaga powołania się: “Źródło: Mobilne Miasto / SmartRide.pl“