Jakie hulajnogi elektryczne w 2024 roku mają być w Polsce siłą napędową tej branży? „Flagowce 2024” to przegląd, który pokazuje e-hulajnogi 11 marek z portfolio sześciu konkurencyjnych producentów lub dystrybutorów. Każda marka mogła wytypować jeden sprzęt. Niekoniecznie e-hulajnogę największą, najmocniejszą czy najdroższą – raczej taką, którą producent lub polski dystrybutor uważa swój najważniejszy model na polski rynek, dopasowany do swojej głównej grupy klientów i najlepiej definiujący markę w Polsce. Wejście marki do Showroomu wiązało się ze współfinansowaniem produkcji tego materiału.
Warunki i zasady przeglądu są takie:
- Uwzględniamy wyłącznie hulajnogi „legalne” na drogach publicznych w Polsce (wyjaśnienie co to oznacza znajdziecie w tym materiale)
- Muszą to sprzęty dostępne w polskiej dystrybucji , czyli z rękojmią i gwarancją oraz serwisem w kraju
- „Flagowce 2024” to przegląd, a nie ranking czy testy. W formacie Showroom nie oceniamy i nie polecamy sprzętu – ma to być raczej forma jego przybliżenia i inspiracji. Coś w rodzaju internetowej wystawy
- Podawane parametry sprzętu to te, które oficjalnie deklarują producenci. W realnych warunkach drogowych szczególnie zasięg z reguły jest niższy od „laboratoryjnego”.
Poniżej zobaczycie elektryczne hulajnogi mocniejsze i lżejsze, z różnych półek cenowych, sprawdzone modele, warianty unowocześnione na 2024 rok oraz zupełne nowości – w tym niejedną tegoroczną premierę. Na koniec przeglądu pojawi się nowy sprzęt z mocno unikatowym rozwiązaniem. Wybór jest rewelacyjny, a przecież to tylko flagowce, czyli wierzchołek góry lodowej jeśli chodzi o to, co można znaleźć na rynku.
Jeśli ktoś woli wersję wideo – zamieszczamy ją poniżej.
⇒ ZOBACZ WIDEO: Hulajnogi elektryczne – „Flagowce 2024”
Hulajnoga elektryczna Motus Pro 10 Sport 2021
Flagowiec dużej i popularnej polskiej marki Motus, w klasycznych czarno-czerwonych barwach, to sprzęt bardzo dobrze już znany na rynku, a co za tym idzie: sprawdzony i przetestowany przez ogromną grupę użytkowników. To oznacza, że w społeczności można znaleźć odpowiedzi na wszelkie pytania dotyczące najróżniejszych aspektów jego konstrukcji, codziennej eksploatacji, serwisu czy modyfikacji.
Hulajnogę tę napędzają dwa silniki o mocy nominalnej 1000 W każdy, ulokowane w kołach z 10-calowych pompowanymi oponami dętkowymi. Obowiązkowo ograniczona do 20 km/h, po zdjęciu blokady może jechać ponad 60 km/h. Motus Pro 10 Sport 2021 został wyposażony w baterię 52V i 18,2ah, która według producenta potrafi dać na jednym ładowaniu zasięg 65 km. Ma dwa hamulce tarczowe linkowe, o średnicy tarcz 140 mm.
Dzięki zawieszeniu w obu kołach hulajnoga potrafi poruszać się również w terenie.
Białe przednie oraz tylne czerwone światła są ulokowane w podeście i uzupełnione świecącymi pasami LED po jego bokach, przy czym przednie oświetlenie to lampy typowo pozycyjne. Manetka działa na palec wskazujący. Jest stacyjka z kluczykiem, a jako sygnał ostrzegawczy na drodze służy dzwonek. Waga tej hulajnogi to 29 kg, a jej maksymalne obciążenie aż 150 kg.
Jest to sprzęt uważany za uniwersalny, o dość szerokim zastosowaniu, tym bardziej, że możliwość złożenia zarówno sztycy kierownicy, jak i rączek zdecydowanie ułatwia transport hulajnogi.
Motus Pro 10 Sport 2021 w skrócie – główne parametry:
Moc nominalna: 2 x 1000 W
Łączna moc szczytowa: 2600 W
Opony: 10 cali
Prędkość max: 20 km/h. Po odblokowaniu: 66 km/h
Bateria: 52V i 18,2Ah
Zasięg: 65 km
Waga: 29 kg
Udźwig: 150 kg
W dniu publikacji tego materiału hulajnoga Motus Pro 10 Sport 2021 w sklepie firmowym marki kosztowała 5999 zł.
Hulajnoga elektryczna Techlife Q7 by Teverun – nowość w Polsce na 2024 rok
Hulajnoga, w którym marka Techlife widzi swojego nowego flagowca na 2024 rok, to tegoroczna premiera tej marki, z wieloma nowinkami technicznymi. Fani elektrycznych hulajnóg z pewnością znają markę Teverun z portfolio firmy Minimotors. I oto po raz pierwszy pojawia się u nas Teverun, model Fighter Mini, ale w polskich barwach, jako Techlife Q7 – z całym wsparciem gwarancyjnym i serwisowym Techlife. Mariaż polskiej i światowej marki podkreślony jest już przez co-branding na samym sprzęcie – więcej piszemy o tym tutaj).
Techlife Q7 ma dwa silniki o mocy nominalnej 1000 W każdy, ich łączna moc w szczycie to blisko 3000 W. Po odblokowaniu może rozwinąć 60 km/h. Bateria na ogniwach Samsunga w wersji podstawowej ma 52 V i 20,8 Ah, jest też wersja 25 Ah, co daje zasięg odpowiednio 60 i 80 km. Akumulator wyposażono w system Smart BMS.
Techlife Q7 jeździ na 10-calowych, szerokich oponach pneumatycznych bezdętkowych. Zawieszenie to dwa amortyzatory hydrauliczne z funkcją samodzielnej regulacji odbicia. W obu kołach mamy tu hamulce tarczowe hydrauliczne na tarczach 140 mm, zbiorniczki z płynem hamulcowym są w klamkach.
Hulajnoga ma tylne światło ze stopem i podwójny przedni reflektor, wysoko na kierownicy, na której znalazła się także manetka na palec wskazujący, centralnie umieszczony zintegrowany wyświetlacz, przyciski klaksonu, światła i kierunkowskazów oraz czytnik kart NFC do odblokowania pojazdu. Model ma podświetlenie decku i sztycy. Kolumna kierownicy się składa, rączki nie. Waga tego modelu to 29,5 kg, udźwig: 120 kg. Do hulajnogi Techlife Q7 jest specjalna aplikacja, pozwalająca m.in monitorować stan baterii i zarządzać licznymi ustawieniami sprzętu. Warta odnotowania jest klasa wodoszczelności IPX6.
Techlife Q7 by Teverun w skrócie – główne parametry:
Moc nominalna: 2 x 1000 W,
Łączna moc szczytowa: 2950 W
Opony: 10 cali
Prędkość max: 20 km/h. Po odblokowaniu: 60 km/h
Bateria: 52V 28Ah
Zasięg: 60/80 km
Waga: 29,5 kg
Udźwig: 120 kg
Wodoszczelność: IP X6
W dniu publikacji tego materiału hulajnoga Techlife Q7 w sklepie firmowym MobiWay kosztowała w przedsprzedaży 7499 zł.
Hulajnoga elektryczna Hiley Tiger 10 V4 VLR – nowość na 2024 rok
Hiley Tiger to światowa marka, która zdobyła sobie w ostatnich latach duże uznanie także w Polsce. Model wytypowany przez jej polskiego dystrybutora do roli aktualnego flagowca został zaoferowany w przedsprzedaży, z dostawami planowanymi na marzec. Ponownie widzimy tu przejaw bardzo wartościowego trendu do uodparniania hulajnóg elektrycznych na złe warunki atmosferyczne, w szczególności na wodę.
Hiley Tiger 10 V4 w wersji VLR (czyli very long range) to najmocniejsza kontynuacja wcześniejszego modelu tej marki 9 PRO V3. Jedną z kluczowych innowacji jest podwyższona szczelność elektroniki i złącz, dzięki czemu sprzęt ma rewelacyjną klasę wodooszczelności IPX7.
Hiley Tiger 10 V4 jest napędzany przez dwa silniki o mocy nominalnej 1000 W każdy. Łączna moc szczytowa to 3000 W. Po usunięciu obowiązkowego ograniczenia prędkości hulajnoga może pojechać nawet 70 km/h. Za hamowanie odpowiadają dwa hydrauliczne hamulce z tarczą 140 mm i hamulec elektryczny. Bateria w wersji VLR o parametrach 52V i 28Ah na ogniwach LG lub Samsunga daje deklarowany zasięg aż do 100 km. Pojazd ma 10-calowe, pompowane bezdętkowe opony szosowe oraz hydrauliczną amortyzację z przodu i z tyłu, z funkcją redump, czyli możliwością indywidualnego regulowania twardości.
Oświetlenie to biała lampa z przodu, czerwone światła z sygnalizacją stopu z tyłu, listwy LED RGB w decku i podświetlenie sztycy kierownicy. Do tego dochodzi centralnie ulokowany, wielofunkcyjny wyświetlacz TFT z możliwością konfiguracji bardzo wielu parametrów sprzętu i stacyjka w postaci czytnika NFC. Hulajnoga ma unikatowy mechanizm składania sztycy kierownicy, nie składają się natomiast rączki. Waży 29,5 kg, a jej udźwig to 120 kg.
Hiley Tiger 10 V4 VLR w skrócie – główne parametry:
Wodoszczelność: IP X7
Moc nominalna: 2 x 1000 W,
Łączna moc szczytowa: 3000 W
Opony: 10 cali
Prędkość max: 20 km/h. Po odblokowaniu: 70 km/h
Bateria: 52V 28Ah
Zasięg: 100 km
Waga: 29,5 kg
Udźwig: 120 kg
W dniu publikacji tego materiału w firmowym sklepie dystrybutora HND Electric hulajnoga Hiley Tiger 10 V4 VLR kosztowała w przedsprzedaży 9999 zł.
Hulajnoga elektryczna XRider F10 Pro – kolejna nowość w 2024 roku
A teraz kolejna nowość, której zapewne nawet nasi stali czytelnicy w większości nie znają, a na pewno nie mieli okazji się z nią osobiście zetknąć, bo gdy powstawał ten przegląd sprzęt ten dopiero docierał do magazynów. XRider to nowa marka na polskim rynku e-hulajnóg (stoi za nią duża polska firma Manta), która zamierza zaoferować w tym roku aż sześć różnych modeli. A oto najmocniejszy z nich, flagowiec XRider F10 Pro.
Znakiem rozpoznawczym hulajnogi XRider F10 Pro już na pierwszy rzut oka jest mocna, czarno-żółta kolorystyka. Mocny jest także sam sprzęt – koła z 10-calowymi pompowanymi, bezdętkowymi oponami skrywają dwa silniki o mocy nominalnej 1000 W każdy, a łączna moc szczytowa tego modelu to 2800 W. Na akumulator o parametrach 48V i 18,4 Ah z aktywnym balanserem firma daje roczną gwarancję, z możliwością jej przedłużenia do dwóch lat. Laboratoryjny zasięg F10 Pro to 85 km.
Hulajnoga ma dwa tarczowe hamulce hydrauliczne. Jest też podwójna amortyzacja na obie osie. Przepisowa prędkość maksymalna 20 km/h, po ewentualnym odblokowaniu wzrasta do ponad 50 km/h.
Oświetlenie to dwa ledowe reflektory nad przednim kołem, tylne światło z sygnalizacją stopu i niebieskie podświetlenie boczne szerokiego decku, w który wbudowano także kierunkowskazy. Na kierownicy mamy włącznik służący także do sterowania trybami wraz z elektrycznym klaksonem. Jest centralnie ulokowany duży wyświetlacz oraz specyficzna manetka na kciuk (podobną zobaczymy jeszcze w innym modelu w tym przeglądzie). Do odblokowania hulajnogi F10 Pro służą karta i czytnik NFC. XRider ma swoją specjalną aplikację. Kierownica hulajnogi się składa. Udźwig tego modelu to 120 kg, a jego masa własna – 30 kg.
XRider F10 Pro w skrócie – główne parametry:
Moc nominalna: 2 x 1000 W,
Łączna moc szczytowa: 2800 W
Opona: 10 cali
Prędkość max: 20 km/h. Po odblokowaniu: ok. 50 km/h
Bateria: 48V 18,4Ah
Zasięg: 85 km
Waga: 30 kg
Udźwig: 120 kg
W dniu publikacji tego materiału hulajnoga F10 Pro nie była jeszcze dostępna w sprzedaży, można było ją jednak bliżej poznać w firmowym sklepie marki XRider.
Hulajnoga elektryczna Ruptor R6 V3
Kolejna pozycja w przeglądzie to zmieniona i ulepszona wersja flagowca marki Ruptor, która reklamowała się w zeszłym roku jako „miejski drapieżnik”, aczkolwiek na pewno nie jest hulajnoga jedynie na miasto. Model z grupy raczej tych mocniejszych. Sprzęt zaoferowany w tym roku otrzymał specjalnie wzmocnioną ramę, uodpornioną na większe obciążenia i wstrząsy oraz powiększoną baterię. Zmieniono wahacze i zaczep wykorzystywany po złożeniu hulajnogi. Jest też nowy podnóżek nad tylnym kołem.
Flagowy i najmocniejszy model Ruptora został wyposażony w dwa silniki o nominalnej mocy 800 W każdy. Po ewentualnym odblokowaniu hulajnoga może rozwijać prędkość do około 55 km/h. Powiększona bateria ma parametry 48 V i 20 Ah, co według producenta umożliwia przejechanie w ciągu jednej podróży aż 75 km. Koła z 10-calowymi pompowanymi bezdętkowymi oponami i sprężynową amortyzacją pozwalają na dużą swobodę w wyborze nawierzchni. Hamulce mamy tu linkowe tarczowe.
Charakterystyczne dwa mocne reflektory z przodu zapewniają lepszą niż przy światłach typowo pozycyjnych widoczność terenu po zmroku. W podeście z przodu i z tyłu są kierunkowskazy, a na bokach podświetlane listwy, a na kierownicy centralnie umieszczony duży wyświetlacz oraz typowa dla Ruptora specyficzna manetka na kciuk. Zamiast dzwonka analogowego mamy elektryczny klakson. Dedykowana aplikacja na smartfon pozwala monitorować stan hulajnogi.
Ruptor R6 V3 oferowany jest obecnie z czarną lub miedzianą kolorystyką wahaczy. Hulajnoga waży 28,5 kg i ma udźwig 150 kg, czyli może być opcją także dla naprawdę ciężkich jeźdźców.
Ruptor R6 V3 w skrócie – główne parametry:
Moc nominalna: 2 x 800 W
Łączna moc szczytowa: 2000 W
Opony: 10 cali
Prędkość max: 20 km/h. Po odblokowaniu: 55 km/h
Bateria: 48V 20Ah
Zasięg: 75 km
Waga: 28,5 kg
Udźwig: 150 kg
W dniu publikacji tego materiału hulajnoga Ruptor R6 V3 w firmowym sklepie 7Way kosztowała 4999 zł.
Hulajnoga elektryczna Shift Seven L6
Teraz hulajnoga polskiej firmy, której twórca to pasjonat, aktywnie promujący elektryczną mikromobilność – organizował nawet w ubiegłym roku pierwsze polskie (i według zapowiedzi – nie ostatnie) mistrzostwa osobistych pojazdów elektrycznych. Model L6, w którym Shift Seven widzi swojego obecnego flagowca, to sprawdzona, uniwersalna hulajnoga, z bardzo dobrą relacją parametrów do masy, która w tym roku otrzymała kilka udoskonaleń technicznych i unowocześnień.
Shift Seven L6 to hulajnoga formalnie miejska, która jednak, zwłaszcza po zmianie ogumienia na offroadowe, może być także użytkowana w terenie. Mamy tu bowiem podwójną amortyzację na przód i tył, 10-calowe pompowane opony oraz hydrauliczne hamulce tarczowe, a maksymalny zasięg aż 85 km pozwala na duże oddalenie się od bazy. Odpowiada za to bateria 48 V i 23,4 Ah.
Silnik, ulokowany w kole tylnym, ma moc znamionową 800 W, w szczycie wzrasta ona do 1000 W. Maksymalna prędkość L6 po odblokowaniu to 40 km/h. Hulajnoga wykorzystuje popularny na rynku wielofunkcyjny wyświetlacz z manetką na palec wskazujący. Firma uwzględniła też zabezpieczenie antykradzieżowe z alarmem. Jest oczywiście czerwone światło tylne ze stopem, z przodu mamy mocny centralny reflektor nad kołem. Podstawowe kierunkowskazy przednie i tylne są w decku, a wersja L6 na 2024 rok została wyposażona o dodatkową parę migaczy tylnych przy podnóżku. Pojawiła się też możliwość podglądu ilości płynu hamulcowego.
Kierownica ma regulację wysokości, co pozwala przystosować pojazd do wzrostu różnych użytkowników. Producent podkreśla zarazem bardzo kompaktowy rozmiar sprzętu po złożeniu kierownicy i rączek – L6 ma wtedy wymiary nie przekraczające gabarytów popularnych miejskich modeli z klas podstawowych. Udźwig L6 to aż 150 kg, a przy tym wszystkim sam sprzęt waży tylko 24 kg. Shift Seven deklaruje na ten model aż 3 lata gwarancji (dwa lata na baterię).
Shift Seven L6 w skrócie – główne parametry:
Moc nominalna: 800 W
Moc szczytowa: 1000 W
Opony: 10 cali
Prędkość max: 20 km/h. Po odblokowaniu: 40 km/h
Bateria: 48V 23,4Ah
Zasięg: 80 km
Waga: 24 kg
Udźwig: 150 kg
W dniu publikacji tego materiału hulajnoga L6 w sklepie firmowym Shift Seven kosztowała 3999 zł.
Hulajnoga elektryczna Frugal Epr1me Ex
Teraz czas na hulajnogę klasy miejskiej, choć należałoby raczej powiedzieć: miejskiej plus – zarówno jeśli chodzi o stabilność konstrukcji, jak i wyposażenie techniczne. Eprime EX, flagowiec marki Frugal, to hulajnoga wagi średniej, pozwalająca na przejechanie fragmentów tras także poza asfaltem. Marka należy do polskiej firmy, dużego gracza na krajowym rynku mikromobilności.
Hulajnoga Epr1me to topowy reprezentant wprowadzonej w ubiegłym roku przez markę Frugal serii Exclusive, cechującej się elegancką, czarno-niebieską kolorystyką. Wykorzystuje 500 W silnik umieszczony z tyłu. Koła mają pompowane 10-calowe opony, a z przodu (to nie jest reguła w modelach miejskich) znajdziemy amortyzator – co w połączeniu sprawia, że nie jesteśmy kurczowo przywiązani do asfaltu.
Bateria 36 V i 12 Ah daje deklarowany zasięg do 42 km. Maksymalna prędkość modelu Epr1me, zgodnie z wymogami prawnymi, to 20 km/h. Firma oferuje także (nieco drożej) model w którym istnieje możliwość odblokowania prędkości do 32 km/h. Zastosowanie hamulców bębnowych, obecnych w obu kołach, minimalizuje potrzebę serwisowania tego elementu.
Wyświetlacz z kodem PIN, służącym do odblokowania sprzętu, pozwala m.in. wybrać jeden z trzech trybów jazdy. Producent podkreśla rowerowy profil kierownicy, przy której mamy także manetkę kciukową i dzwonek. Oprócz obowiązkowego oświetlenia z przodu i z tyłu są światła stopu oraz podświetlany podest. Kierownica się składa. Waga hulajnogi Frugal Epr1me Ex to 21,2 kg, a jej udźwig to 120 kg. Warto odnotować klasę wodoszczelności IPX5, bo to nadal ponad standard ogólnorynkowy w sprzętach z tej półki.
Frugal Epr1me EX w skrócie – główne parametry:
Moc nominalna: 500 W
Moc szczytowa: 750 W
10 cali
Prędkość max: 20 km/h (wersja z opcją odblokowania: 32 km/h)
Bateria: 36V 12Ah
Zasięg: 42 km
Waga: 21,2 kg
Udźwig: 120 kg
Wodoszczelność: IP X5
W dniu publikacji tego materiału hulajnoga Frugal Epr1me Ex w firmowym sklepie Electofun kosztowała 2999 zł (z kodem promocyjnym o 600 zł taniej).
Hulajnoga elektryczna Dualtron Eagle Limited
Teraz sprzęt duży. Renomowany światowy brand i model z tych droższych na tle większości pozostałych, które dziś prezentujemy. Ale oczywiście w parze z ceną idą w górę niektóre parametry. Doskonale znana marka Dualtron firmy Minimotors, a jej flagowca na naszym rynku polski dystrybutor widzi w modelu Eagle Limited.
Dualtron Eagle zwraca uwagę potężną baterią LG o parametrach 60V i 24,5ah, pozwalającą na przejechanie ok. 90 km na jednym ładowaniu. Hulajnoga ta ma dwa silniki o łącznej mocy szczytowej 3000 W, pozwalające na osiągnięcie po odblokowaniu prędkości ponad 60km/h. Przy obu kołach, z 10-calowymi pompowanymi oponami, mamy hamulce tarczowe linkowe i dodatkowo hamulec elektromagnetyczny. Zwraca uwagę wysoki prześwit i szeroki, ponad 24-centymetrowy podest. Jest oczywiście obustronna amortyzacja. Nie ma tylnego podnóżka.
Oświetlenie zarówno przednie, jak i tylne z sygnalizacją stopu, jest ukryte w decku, przy czym przednie lampy to typowe światło pozycyjne. Mamy także podświetlenie boków i pływające podświetlenie sztycy. Przy kierownicy charakterystyczny wyświetlacz z manetką, znany doskonale z innych hulajnóg firmy Minimotors. W Dualtronie Eagle składa się zarówno sztyca, jak i rączki kierownicy.
Sprzęt ten waży prawie 30 kg, do maksimum wykorzystując ustawowy limit masy własnej elektrycznej hulajnogi w Polsce. Jego maksymalny udźwig to 120 kg.
Dualtron Eagle w skrócie – główne parametry:
Moc nominalna: 2 x 1100 W
Łączna moc szczytowa: 3000 W
Opony: 10 cali
Prędkość max: 20 km/h. Po odblokowaniu: 60 km/h
Bateria: 60V 24,5Ah
Zasięg: 90 km
Waga: 30 kg
Udźwig: 120 kg
W dniu publikacji tego materiału hulajnoga Dualtron Eagle Limited w firmowym sklepie 7Way kosztowała 7999 zł.
Hulajnoga elektryczna Kaabo Skywalker 8H
Teraz ponownie znany producent zagraniczny. Kaabo swoje hulajnogi elektryczne oferuje w trzech liniach: Wolf, Mantis i Skywalker (ta pierwsza linia, z charakterystyczną podwójną sztycą, obejmuje sprzęt niedozwolony w Polsce na drogach publicznych, z uwagi na dużą masę). Fani „modliszek” mogą być zdziwieni, ale do roli polskiego flagowca marki Kaabo jej dystrybutor nie wybrał żadnego z Mantisów, lecz e-hulajnogę Skywalker 8H.
Skywalker to najbardziej miejska marka w portfolio firmy Kaboo, a 8H to typowo mobilny model na dojazdy do pracy, szkoły czy na uczelnię, który ma minimalizować potrzebę obsługi. Jeździ na kołach o wielkości 8 cali – przednia opona jest pompowana, a tylne koło lite – czyli nigdy się nie przebije, choć bardziej trzęsie. Hulajnoga ma jednak amortyzację i to na oba koła, co nie jest regułą w miejskich modelach.
Jest to sprzęt jednosilnikowy o mocy 500 W, napęd jest w kole tylnym. Tam znajduje się także hamulec bębnowy, czyli kolejne rozwiązanie wymagające minimum konserwacji. Regulowana wysokość kierownicy pozwala dopasować sprzęt do wzrostu różnych użytkowników, a składa się zarówno sama kierownica, jak i rączki – przydatna rzecz, gdy sprzęt jest przewożony np. w komunikacji miejskiej czy aucie. Bateria 48 V i 13 Ah daje według deklaracji zasięg do ok. 50 km, a po odblokowaniu sprzęt może osiągać prędkość 38 km/h.
Hulajnoga ma obowiązkową przednią lampę przy sztycy i tylne czerwone oświetlenie z pulsacyjnym stopem oraz podświetlenie w podeście. Klakson elektryczny. Jej waga to około 19 kg, a udźwig 120 kg.
Kaabo Skywalker 8H w skrócie – główne parametry:
Moc nominalna: 500 W
Moc szczytowa: 900 W
Opony: 8 cali
Prędkość max: 20 km/h. Po odblokowaniu: 38 km/h
Bateria: 48V 13Ah
Zasięg: 50 km
Waga: 19,5 kg
Udźwig: 120 kg
W dniu publikacji tego materiału hulajnoga Kaboo Skywalker 8H w firmowym sklepie 7Way kosztowała 2999 zł.
Hulajnoga elektryczna Niu KQi3 Sport
Teraz kolejna duża firma światowa, nawet notowana na amerykańskiej giełdzie Nasdaq, choć chyba bardziej kojarzona z elektrycznymi skuterami niż hulajnogami. Ale hulajnogi elektryczne produkuje również – i mają one swoją polską dystrybucję. Jako flagowca tej marki na nasz rynek dystrybutor ten wskazuje hulajnogę Niu KQi3 Sport.
Ten model firmy Niu to kolejna w tym przeglądzie hulajnoga do jazdy w mieście. Bywa oceniana jako dobra dla młodzieży – wyróżnia ją stabilna, masywna konstrukcja, z szerokim gumowanym podestem i lekko nachyloną w tył, szeroką kierownicą. Bezdętkowe, pompowane, szerokie opony o wielkości 9,5 cala, czyli spore jak na miejski sprzęt, zapewniają amortyzację (innej ten model nie ma).
Silnik, umiejscowiony z tyłu, ma moc nominalną 300 W. Bateria o pojemności 365 Wh pozwala, według producenta, przejechać do 40 km. Hulajnoga jeździ z przepisową prędkością do 20 km/h. Tarczowy hamulec ulokowano w kole przednim, jest też hamowanie regeneracyjne. Warto wspomnieć o efektownym reflektorze typu halo z przodu. Sparowana przez Bluetooth aplikacja daje wgląd w statystyki jazdy i pozwala zablokować sprzęt.
Niu KQi 3 Sport waży niecałe 18,5 kg, dopuszczalna waga jeźdźca to do 120 kg. Kierownica hulajnogi się składa.
Niu KQi3 Sport w skrócie – główne parametry:
Moc nominalna: 300 W,
Moc szczytowa: 600 W
Opony: 9,5 cala
Prędkość max: 20 km/h
Bateria: 48V 7,6Ah
Zasięg: 40 km
Waga: 18,4 kg
Udźwig: 120 kg
W dniu publikacji tego materiału hulajnoga Niu KQi 3 Sport w firmowym sklepie 7Way kosztowała 2999 zł.
Hulajnoga elektryczna Vsett 10 Apex
Tuż przed sezonem 2024 marka Vsett wprowadziła na polski rynek nowy model elektrycznej hulajnogi z ciekawym i rzadkim rozwiązaniem, a mianowicie wyjmowaną samodzielnie i w łatwy sposób baterią. Sam sprzęt należy do tych dużych, mocnych i dostarczających adrenaliny: Vsett 10 Apex.
Zacznijmy od wyróżniającego model Vsett 10 Apex wyjmowanego akumulatora – bateria nie jest tu bowiem zabudowana w decku, lecz modułowa. Takie rozwiązanie, częste w rowerach elektrycznych i hulajnogach współdzielonych, pozwala łatwo wyjąć i ładować jedynie baterię, pozostawiając sam pojazd gdzieś w rowerowni, garażu czy przy stojaku. To bardzo praktyczne, gdy ktoś nie przechowuje hulajnogi w domu.
Sam akumulator, z ogniwami LG, ma parametry 52 V i 17,5 Ah, dając Vsettowi 10, według deklaracji, zasięg do 60 km. Napęd zapewniają dwa silniki o mocy nominalnej 1000 W każdy, które po zdjęciu obowiązkowej blokady prędkości, mogą rozpędzić pojazd do 60 km/h. Za hamowanie odpowiadają tarczowe hamulce hydrauliczne w obu kołach. Hulajnoga jeździ na kołach z 10-calowymi oponami, a zarówno z przodu, jak i z tyłu mamy amortyzację sprężynową.
Jest oczywiście przednie i tylne oświetlenie – w obu przypadkach umiejscowione w decku. Centralnie ulokowany wyświetlacz daje możliwość ustawienia około 20 parametrów, w tym poziomu mocy i przyspieszenia. Do odblokowania sprzętu służą karta i czytnik NFC. Manetka działa na palec wskazujący. Kolumna kierownicy się składa. Waga sprzętu to 29,5 kg.
Vsett 10 Apex w skrócie – główne parametry:
Moc nominalna: 2 x 1000 W,
Łączna moc szczytowa: bd
Opony: 10 cali
Prędkość max: 20 km/h. Po odblokowaniu: 60 km/h
Bateria: 52V 17,5Ah
Zasięg: 60 km
Waga: 29,5 kh
Udźwig: bd
W dniu publikacji tego materiału hulajnoga Vsett 10 Apex w sklepie firmowym MobiWay kosztowała w przedsprzedaży 6499 zł.
Jaka hulajnoga elektryczna w 2024 roku?
Ten przegląd oczywiście nie wyczerpuje wszystkich marek oferujących w Polsce w 2024 roku elektryczne hulajnogi, nie mówiąc już o sprzętach, które można kupić na tzw. chińskich serwisach handlowych, a także o ciężkich i mocnych modelach, które formalnie w myśl przepisów elektrycznymi hulajnogami nie są – ale którymi wolno jeździć np. w terenie. Nie mamy na szczęście takiej sytuacji jak w Hiszpanii, gdzie od kilku tygodni jedyne nowo kupowane hulajnogi dozwolone na drogach, to takie z listy certyfikowanych modeli prowadzonej przez rządowy urząd transportu. Hulajnogi elektryczne dostępne w Polsce w 2024 roku to coraz większa różnorodność – jest w czym wybierać.
Przed decyzją i zakupem warto posprawdzać i porównać parametry z podobnymi modelami oraz zapytać na forach (np. na grupach na FB) o opinie na temat mocnych i słabszych stron danej hulajnogi, jej ewentualnej awaryjności oraz jakości serwisu.
Przypominamy zarazem, że na kanale SmartRide TV na YouTube uruchomiliśmy promoSKANER – comiesięczny, niesponsorowany wybór aktualnych promocji i dobrych okazji zakupowych. Film zamieszczamy poniżej – może warto go obejrzeć przed zakupem? Życzymy dobrych wyborów, zadowolenia z wybranej hulajnogi i udanego sezonu 2024.
⇒ Chcesz wesprzeć naszą pracę? Nie zbieramy pieniędzy na Patronite ani nie prosimy o kawę, ale zawsze możesz: