Rower składa się z wielu komponentów, które w końcowym rezultacie trzeba wziąć pod uwagę, jeżeli chcesz być zadowolony z jazdy. Wiele osób opiera zakup roweru na jednym lub dwóch elementach, co jest oczywiście błędne. Dużo łatwiej jest skorzystać z wiedzy doświadczonego sprzedawcy, ale skąd mamy mieć pewność, że akurat z takim będziemy mieli styczność? Dlatego też radzimy przygotować się do zakupu jednośladu, aby wiedzieć, o co pytać, znać podstawy i nie dać się zaskoczyć lub wprowadzić w błąd.

Materiał promocyjny

Na co więc powinniśmy zwrócić uwagę, kupując rower? Priorytetowo zwróć uwagę na następujące elementy:

  • Rama: Koniecznie przeprowadź jazdę próbną każdym interesującym Cię modelem roweru. Rama jest sercem i duszą każdego roweru. Jej wykonanie i jakość jest wyrazem wiary producenta w swój produkt.
  • Zawieszenie: Ma szczególne znaczenie w rowerach górskich (w Polsce jest to najbardziej popularny rodzaj roweru). W przypadku rowerów górskich zawieszenie jest tak samo ważne jak rama.
  • Koła: Ważna jest nie tylko niezawodność, ale także wielkość i ich masa.
  • Punkty kontaktowe: Opony, siodełko i kierownica mają duży wpływ na komfort jazdy na rowerze.
  • Pozostałe komponenty: Hamulce, manetki i przednie koła łańcuchowe / zębate muszą być najwyższej jakości.

Zakup roweru to dopiero początek

Mówi się, że zakup roweru to tylko 50% wszystkich zakupów. Kolejną połowę wydasz na akcesoria i odzież rowerową – jeśli chcesz wejść w to na 100%. Przy zakupie nowego roweru prawdopodobnie będziesz musiał kupić co najmniej 20 różnych akcesoriów. Wiele jest niezbędnych. Wiele z nich sprawia, że ​​jazda na rowerze jest łatwiejsza lub przyjemniejsza. Inne poprawią Twoją wydajność. A resztę warto mieć po prostu pod ręką.

Rower damski to nie tylko inna rama

Większość z nas myśli, że rowery damskie od męskich odróżnia jedna rzecz – rama. Niestety, nie jest to prawdą. Damskie rowery górskie, szosowe i miejskie są wyposażone w siodełka dla kobiet, które są zazwyczaj krótsze i szersze. Rowery damskie mają wyższy i krótszy zasięg kierownicy, co przekłada się na większy komfort jazdy (nie doznasz bólu szyi ani ramion). Rowery te wyposażone są także w krótsze korby.

Przyszłość jest już dziś – wypróbuj rower elektryczny

Obecnie dostępne są w sprzedaży rowery elektryczne, które pozwalają na jazdę bez konieczności pedałowania, albo wspierają rowerzystę w np. jeździe pod górę, ale nie wykonują całej pracy za niego (możesz sprawdzić najciekawsze rowery elektryczne na Ceneo).

Rower górski, ale do jakiego terenu?

Kupujesz rower górski, aby móc jeździć w jakimś cięższym i zmiennym terenie? Geometria ramy, skok, rozmiar kół i zawieszenie różnią się znacznie w zależności od stylu jazdy terenowej. Istnieją cztery style dla kolarstwa górskiego:

  • Rowery przełajowe: Stworzone pod teren lądowy, niezbyt techniczny, służą do szybkiego dojazdu z punktu A do punktu B.
    Cechy: Lekkie rowery z podwójnym zawieszeniem i hardtaile z minimalnym skokiem zawieszenia i kołami 29-calowymi.
  • Rowery crossowe: Stworzone pod zróżnicowany teren. Dobrze radzą sobie z przeszkodami. Sprawdzą się zarówno w technicznym, jak i rozległym terenie.
    Cechy: Rowery z podwójnym zawieszeniem o średnim skoku i przeważnie kołach 29-calowych. Standardowe zawieszenie sztycy.
  • Rowery Enduro: Stworzone do jazdy po każdym terenie.
    Cechy: Rowery z podwójnym zawieszeniem o dużym skoku i przeważnie kołach 27,5-calowych. Standardowe zawieszenie sztycy.
  • Rowery Downhill: Stworzone do jazdy po specjalnym terenie (do ekstremalnych zjazdów). Osiągają dużą prędkość podczas zjazdów w trudnym terenie.
    Cechy: Rowery z podwójnym zawieszeniem o maksymalnym skoku, geometria zjazdowa i przeważnie 27,5-calowe koła do dużych obciążeń.

Publikacja sponsorowana, treść spoza redakcji SmartRide.pl

WSPARCIE