Tak zwana „legalność” hulajnóg elektrycznych, w związku z coraz częstszymi akcjami kontrolnymi policji, zyskała ostatnio nowe znaczenie. Tymczasem sytuacja rynkowa jest taka, że wiele dostępnych w handlu dużych i mocnych e-hulajnóg, to sprzęt niedozwolony w Polsce na drogach publicznych, oferowany często w internecie przez chińskich sprzedawców, którzy takimi rzeczami się po prostu nie przejmują – za to dość masowo promowany np. na YouTube.
Ten przegląd ma pokazać istniejące możliwości tym, którzy chcą mieć sprzęt mocny, a zatem także z dużą baterią i dużym zasięgiem – ale dozwolony na drodze.
Zobaczycie najmocniejsze modele z katalogu kilku różnych konkurencyjnych marek obecnych w Polsce – z różnych półek cenowych.
Po jednym modelu na markę, tym najmocniejszym legalnym z jej oferty.
Informacje dla Czytelnika – czym jest ten przegląd?
Kluczowe parametry decydujące o tym czy hulajnoga elektryczna spełnia warunki polskich przepisów są masa własna do 30 kg i maksymalna możliwa prędkość do 20 km/h. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych parametrów polegamy na specyfikacjach producentów lub dystrybutorów (sami sprzętów nie ważyliśmy). W większości przypadków sprzęt w tym przeglądzie wykorzystuje dopuszczalny w Polsce limit masy własnej do maksimum.
Jeśli chodzi o prędkość maksymalną – w większości przypadków istnieje możliwość zdjęcia tego ogranicznika, na własną odpowiedzialność użytkownika, który może teoretycznie chcieć pojeździć ze znacznie większą prędkością, gdzieś poza drogami publicznymi, w terenie, na torze itd. Ale domyślnie te hulajnogi mają prędkość ograniczoną do 20 km/h.
⇒ MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ:
Przegląd w formacie Showroom polega na tym, że są tu marki, które chciały tu być i zgodziły się współfinansować projekt. To nie są testy, to nie jest ranking – patrzcie na to jak na rodzaj wideotargów czy wideowystawy, dzięki której możecie poznać ofertę wybranych producentów. Jeśli ktoś woli wersję wideo – zamieszczamy ją poniżej.
Hulajnoga elektryczna Kamikaze K1 Max
Zaczynamy od marki, której pojawienie się można zapewne uznać za jedno z wydarzeń wiosny 2025. Choć, podobnie jak niemal wszystkie hulajnogi, jest ona fizycznie wytwarzana w Chinach, to formalnie producentem jest firma krajowa (Barel Poland), co powinno mieć znaczenie z punktu widzenia konsumenckiego, w takich kwestiach jak zgodność towaru z umową, gwarancja, dostępność części czy obsługa w autoryzowanych serwisowych. Marka ta została wprowadzona na rynek jako przystępna cenowo, oferowana polskimi kanałami sprzedaży- i legalna na drogach publicznych – bezpośrednia konkurencja dla popularnych hulajnóg z chińskich platform e-commerce. I budzi duże zainteresowanie na rynku.
Katalog marki Kamikaze to obecnie trzy modele, podobne do siebie, zbudowane na tej samej ramie. Prezentujemy najmocniejszy z tej stajni, wyposażony w dwa silniki.
Hulajnoga Kamikaze K1 Max jeździ na kołach z 10-calowymi oponami bezdętkowymi o profilu terenowym. Każde z kół mieści 1000-watowy silnik, łącznie jeździec ma więc do dyspozycji 2000 W mocy. Maksymalna prędkość K1 Max to zgodnie z przepisami 20 km/h. Po ewentualnym odblokowaniu, możliwym do wykonania w tzw. ukrytym menu, wzrasta ona do 50 km/h. Przy obu kołach jest hamulec tarczowy w systemie linkowym.
Akumulator o napięciu 52 V i pojemności 20 Ah, a zatem oferujący około 1000 Wh energii, według deklaracji producenta w warunkach laboratoryjnych daje zasięg do 80 km.
Z przodu i z tyłu Kamikaze K1 Max ma amortyzację sprężynową. Przednie światło to ulokowany nisko, ale dobrze oświetlający drogę reflektor, z tyłu mamy klasyczne czerwone światło z sygnalizacją stopu. Jest też podświetlany logotyp na bocznych ścianach podestu, w decku znajdują się również przednie i tylne kierunkowskazy.
Na kierownicy znajdziemy duży centralnie zamocowany wyświetlacz LCD, manetkę kciukową i panel sterowania z kilkoma przyciskami oferującymi zestaw podstawowych funkcji. Za dodatkową opłatą można zamówić montaż stacyjki.
Wysokość kierownicy Kamikaze K1 Max jest regulowana, można ją jednak ustawić tylko na jednym z dwóch poziomów. Rączki kierownicy są szerokie i one się nie składają, składa się natomiast oczywiście kolumna kierownicy.
Hulajnoga ma klasę wodoszczelności IP X5 – to o jeden szczebel wyżej niż standard w ubiegłych latach, ale pełnej odporności na wodę i duże ulewy nie daje. Można dokupić dodatkowo płatne doszczelnienie. Kamikaze K1 Max ma udźwig 120 kg, czyli hulajnoga ta nadaje się także dla cięższych jeźdźców. Sama waży 30 kg.
Kamikaze K1 Max w skrócie – główne parametry:
Opony: 10 cali, bezdętkowe, terenowe
Moc silnika: 2 x 1000 W
Vmax: 20 km/h (po odblokowaniu: 50 km/h)
Akumulator: 52V 20Ah
Zasięg laboratoryjny: 80 km
Klasa wodoszczelności: IP X5
Maksymalne obciążenie: 120 kg
Waga: 30 kg
W dniu publikacji tego materiału hulajnoga Kamikaze K1 Max w firmowym sklepie producenta 7Way.pl kosztowała 3499 zł.
Hulajnoga elektryczna Hiley Tiger 2.0 V5 Performance
Teraz marka zagraniczna, o światowym zasięgu i ugruntowanej renomie, prowadzona w Polsce przez prężnie działającego wyłącznego dystrybutora – w tej roli wrocławska firma HND Electric.
Hiley to szerokie portfolio, zaczynające się od miejskich, amortyzowanych crossoverów, ale na swojej górnej półce marka ta oferuje hulajnogi wyraźnie droższe, zaawansowane technologicznie. Jest to chyba pierwsza marka, która tak mocno postawiła na kwestie wodoszczelności, dążąc do zupełnego uniezależnienia hulajnóg elektrycznych od warunków pogodowych. Podaje dla swoich sprzętów klasę wodoszczelności IP X7, co oznaczałoby, że nawet najbardziej ulewny deszcz nie ma prawa zrobić im krzywdy.
Tiger 10 V5 to nowa, tegoroczna edycja, z nowym designem i mocniejszymi parametrami względem poprzedniej wersji tego modelu – a Performance to jego najmocniejszy wariant. Mamy tu dwa silniki, nominalnie po 1200 W, a łączna moc szczytowa tej hulajnogi to aż 3400 W. Ograniczona do 20 km/h prędkość maksymalna po ewentualnym odblokowaniu wzrasta do 75 km/h, a do jej wytracania służą hamulce hydrauliczne marki Nutt.
Dystrybutor daje dwa lata gwarancji na akumulator na ogniwach Samsunga – a ten, w modelu Performance, ma 60V i pojemność 25Ah. Deklarowany zasięg to 95 km. Hulajnoga ma dwa porty i dwie szybkie ładowarki w zestawie, czas ładowania modelu Performance to tylko 3,5 godziny.
Hiley Tiger 10 V5 jeździ na 10-calowych bezdętkowych oponach szosowo-terenowych marki CST, na kołach z tzw. dzieloną felgą. Z przodu i z tyłu jest amortyzowane zawieszenie hydrauliczne z regulowaną twardością i tłumieniem odbicia.
Przedni reflektor zamontowano wysoko na kierownicy, z tyłu jest czerwone światło ze stopem i zintegrowanymi kierunkowskazami (przednie migacze są na kierownicy). Hulajnoga ma też podświetlenie ledowe podestu, sterowane z aplikacji. Aplikacja oraz wyświetlacz z wbudowaną blokadą NFC dają duże możliwość personalizacji sprzętu, w tym ustawień mocy, tempomatu, sposobu i siły startu, limitów prędkości, poziomu przyspieszania, siły hamowania EABS i in.
Dystrybutor podkreśla, że każdy element elektroniki ma tu klasę IP X7, co uniezależnia tę hulajnogę od najbardziej ulewnego deszczu. Jej udźwig to 130 kg, sam sprzęt waży 30 kg.
Performance to wariant topowy, ale dostępna jest także podstawowa wersja modelu Tiger 10 V5, sporo tańsza.
Hiley Tiger 2.0 V5 Performance w skrócie – główne parametry:
Moc silnika: 2 x 1200 W
Moc maksymalna: 2 x 1700 W
Vmax: 20 km/h (po odblokowaniu: 75 km/h)
Akumulator: 60V 25Ah, ogniwa Samsung
Zasięg laboratoryjny: 95 km
Opony: 10 cali, uniwersalne, CST
Klasa wodoszczelności: IP X7
Maksymalne obciążenie: 130 kg
Waga: 30 kg
W dniu publikacji tego materiału hulajnoga Hiley Tiger 2.0 V5 Performance w sklepie firmowym dystrybutora hndelectric.pl kosztowała 8999 zł.
Hulajnoga elektryczna XRIDER F10 Pro
Teraz hulajnoga elektryczna marki, która zadebiutowała w zeszłym roku, więc zdążyła się już w pewnym stopniu zadomowić na rynku i w świadomości klientów. Stoi za nią duża polska firma z branży m.in. elektroniki użytkowej, jej hulajnogi znajdziecie zarówno z internecie, jak i w handlu stacjonarnym, w tym także w dużych elektromarketach.
Hulajnogowy katalog tej marki to pięć sprzętów z serii miejskiej (od małych i lekkich na ostatnią milę, po konstrukcje już całkiem spore) oraz dwie duże hulajnogi o charakterze terenowym. My dzisiaj prezentujemy najmocniejszą z nich, dwusilnikową.
Hulajnoga elektryczna Xrider F10 Pro, o charakterystycznej dla tej marki żółto-czarnej kolorystyce, to dwusilnikowy sprzęt na kołach z 10-calowymi oponami terenowymi. Są to opony pneumatyczne bezdętkowe. Każdy z silników oferuje moc znamionową 1000 W oraz szczytową 1400 W, w tzw. peaku mamy tu więc łącznie 2800 W mocy.
Magazynem energii jest tu akumulator o napięciu 48V i pojemności 18,2 Ah z aktywnym balanserem. Według specyfikacji, maksymalny zasięg tego modelu w warunkach laboratoryjnych sięga 85 km.
Prędkość maksymalna e-hulajnogi Xrider F10 Pro to zgodnie z ograniczeniem w przepisach 20 km/h, po jego ewentualnym usunięciu przez użytkownika pojazd może pojechać blisko 60 km/h. Przy obu kołach mamy hamulce tarczowe – i są to hamulce hydrauliczne. Za komfort jazdy opowiada sprężynowa amortyzacja przy obu kołach.
Model ten ma podwójny ledowy reflektor z przodu, ulokowany nisko nad przednim kołem, tylne światło z sygnalizacją stopu oraz niebieskie podświetlenie boczne szerokiego decku. W podest wbudowano także kierunkowskazy.
Na kierownicy znajdziemy manetkę na kciuk, włącznik służący także do sterowania trybami wraz z elektrycznym klaksonem oraz centralnie ulokowany wyświetlacz. Do hulajnogi jest aplikacja, a blokadę antykradzieżową dezaktwujemy za pomocą czytnika i karty NFC.
Klasa wodoszczelności to IP X4, co oznacza zabezpieczenie jedynie przed lekkim pochlapaniem lub krótkim, niewielkim opadem. Kierownica hulajnogi oczywiście się składa, rączki nie. Udźwig tego modelu to 120 kg. Sama hulajnoga waży 30 kg.
XRIDER F10 Pro w skrócie – główne parametry:
Opony: 10 cali, bezdętkowe, terenowe
Nominalna moc silnika: 2 x 1000 W
Moc szczytowa: 2 x 1400 W
Vmax: 20 km/h (po odblokowaniu: ok. 60 km/h)
Akumulator: 48 V 18,2 Ah, ogniwa DMEGC
Zasięg laboratoryjny: 85 km
Klasa wodoszczelności: IP X4
Maksymalne obciążenie: 120 kg
Waga: 30 kg
W dniu publikacji tego materiału hulajnoga Xrider F10 Pro w sklepie firmowym producenta kosztowała 3999 zł.
Hulajnoga elektryczna Motus Pro 10 Daytona
Teraz czas na hulajnogę marki bardzo mocno w Polsce osadzonej od wielu lat, na pewno jednej z najpopularniejszych na rynku. Można zaryzykować tezę, że podstawowa wersja tego czarno-czerwonego modelu, która zresztą znajduje się nadal w sprzedaży, była w pierwszych latach dekady jednym z filarów rynku mocnych hulajnóg elektrycznych, stanowiąc swego rodzaju klasyk. Model, który za chwilę omówimy zachowuje większość cech tego klasyka, przeszedł jednak niedawno pewien lifting unowocześniający jego wizerunek i dostał przydomek od nazwy… słynnego toru wyścigowego na Florydzie.
Hulajnoga elektryczna Motus Pro 10 Daytona to najnowsza, wypuszczona niecały rok temu edycja flagowego modelu tej marki Motus Pro 10 Sport 2021 – z kilkoma zmianami dodatkowo kreującymi sportowy charakter pojazdu.
Jest to hulajnoga na 10-calowych oponach, na które trudno nie zwrócić uwagi z racji niespotykanego w hulajnogach designu, wzorowanego na oponach aut wyścigowych. Motus Daytona jest wyposażony w dwa silniki o mocy nominalnej 1000 W i szczytowej 1300 W, co oznacza 2600 W mocy w tzw. peaku.
Prędkość maksymalna, domyślnie ograniczona do przepisowych 20 km/h, po ewentualnym odblokowaniu wzrasta według specyfikacji do 66 km/h. Za wyhamowanie odpowiadają dwa hamulce tarczowe linkowe. Hulajnoga ma z przodu i z tyłu wahaczowe zawieszenie z amortyzacją sprężynową, a akumulator 52V i 18,2 Ah pozwala teoretycznie na pokonanie 65 km na jednym ładowaniu.
Na kierownicy znajdziemy centralny wyświetlacz LCD ze wskaźnikami w firmie zegarów oraz czytnikiem karty NFC, służącym jako stacyjka. Tu jest też przycisk pozwalający na wybór jazdy na jednym lub dwóch silnikach, elektryczny sygnał dźwiękowy oraz manetka przyspieszenia na palec wskazujący wraz z przełącznikami funkcyjnymi, służącymi do zmiany trybów jazdy i włączania oświetlenia. To ostatnie w tym modelu ma charakter typowo pozycyjny i umiejscowione jest w podeście, na bokach którego znajdziemy również podświetlenie obrysowe. W chwytach kierownicy po obu stronach ukryto włączniki kierunkowskazów, które ten model również posiada.
Hulajnoga ma klasę wodoszczelności IP X4 i jest to poziom, który dopuszcza jedynie jazdę po mokrej nawierzchni i doraźne lekkie zachlapanie. Mechanizm składania pozwala na łatwe i szybkie złożenie sztycy, rączki się nie składają. Motus Pro 10 Sport Daytona waży 29 kg, a maksymalna dopuszczalna waga użytkownika to aż 150 kg.
Motus Pro 10 Daytona w skrócie – główne parametry:
Opony: 10 cali
Nominalna moc silnika: 2 x 1000 W
Moc szczytowa: 2 x 1300 W
Vmax: 20 km/h (po odblokowaniu: 66 km/h)
Akumulator: 52 V 18,2 Ah
Zasięg laboratoryjny: 65 km
Klasa wodoszczelności: IP X4
Waga: 29 kg
Maksymalne obciążenie: 150 kg
W dniu publikacji tego materiału hulajnoga Motus Pro 10 Daytona w firmowym sklepie producenta 7Way.pl kosztowała 5999 zł.
Hulajnoga elektryczna Ruptor R6 V3
Teraz marka własna firmy polskiej, obecna na rynku od około trzech lat, więc można powiedzieć, że już zadomowiona, z całą siecią autoryzowanych serwisów. Miała czas żeby się sprawdzić i to się najwyraźniej udało.
Trochę podobnie jak przy omówionej wcześniej marce Kamikaze mamy tu trzy podstawowe modele, w tym przypadku różniące się jednak wyraźnie konstrukcją, parametrami i oczywiście ceną. Zgodnie z hasłem przeglądu pokazujemy najmocniejszy model z tej stajni.
Flagowy model Ruptora został wyposażony w dwa silniki o nominalnej mocy po 800 W każdy i szczytowej po 1000 W, łącznie mamy tu więc 2000 W mocy maksymalnej. Akumulator, który został powiększony w tej edycji tego modelu, ma parametry 48 V i 20 Ah, co według producenta umożliwia w warunkach laboratoryjnych przejechanie na jednym ładowaniu 75 km. Po ewentualnym odblokowaniu przepisowej prędkości 20 km/h hulajnoga może rozwijać prędkość do około 55 km/h.
Koła z 10-calowymi pompowanymi bezdętkowymi oponami oraz sprężynową amortyzacją z przodu i z tyłu pozwalają na dużą swobodę w wyborze nawierzchni. Hamulce mamy tu tarczowe w systemie linkowym.
Charakterystyczne dwa mocne reflektory z przodu, ulokowane nisko nad przednim kołem, zapewniają lepszą niż przy światłach typowo pozycyjnych widoczność po zmroku. Z tyłu jest czerwone światło ze stopem, w podeście z przodu i z tyłu – kierunkowskazy, a po bokach decku znajdziemy podświetlane listwy. Na kierownicy mamy centralnie umieszczony duży wyświetlacz, pokazujący zestaw danych o bieżącym statusie hulajnogi. Jest też panel sterowania z włącznikiem kierunkowskazów oraz typowa dla Ruptora manetka na kciuk. Zamiast dzwonka analogowego jest elektryczny klakson.
Dedykowana aplikacja na smartfon pozwala monitorować stan hulajnogi oraz personalizować niektóre ustawienia, np. dotyczące tempomatu czy sposobu startu.
Ruptor R6 V3 oferowany jest obecnie w dwóch wersjach kolorystycznych – z czarną lub miedzianą kolorystyką wahaczy. Klasa wodoszczelności to IP X4. Hulajnoga waży 28,5 kg i ma udźwig 150 kg, czyli może być opcją także dla naprawdę ciężkich jeźdźców.
Ruptor R6 V3 w skrócie – główne parametry:
Nominalna moc silnika: 2 x 800 W
Moc maksymalna: 2 x 1000 W
Akumulator: 48 V 20 Ah
Zasięg laboratoryjny: 75 km
Vmax: 20 km/h (po odblokowaniu: 55 km/h)
Opony: 10 cali, bezdętkowe
Klasa wodoszczelności: IP X4
Waga: 28,5 kg
Maksymalne obciążenie: 150 kg
W dniu publikacji tego materiału hulajnoga Ruptor R6 V3 w firmowym sklepie producenta 7Way.pl kosztowała 4499 zł
Hulajnoga elektryczna Techlife Q5 RSX 30Ah
Wraz z kolejną hulajnogą wchodzimy ponownie w naszym przeglądzie na nieco wyższą półkę cenową. To sprzęt oferowany przez krajowa firmę Mobi, działającą od lat i będącą jednym ze współtwórców polskiego rynku hulajnóg elektrycznych. W ubiegłym roku zaoferowała ona kilka nowych modeli w nietypowym co-brandingu z dużą marką światową Teverun. Polski brand to komunikat dla klienta, że produkt ma w Polsce wsparcie i cieszące się dobrą renomą zaplecze obsługi posprzedażowej i serwisowej Mobi, a brand zagraniczny wskazuje rzeczywistego i dobrze rozpoznawalnego producenta.
Tu w katalogu marki są dwa modele pasujące do przeglądu, o podobnej mocy i cenie. Partner wybrał do przeglądu jeden z nich, cechujący wyjątkowo dużą baterią.
Zaczynamy tym razem od akumulatora, bo tu Techlife Q5 2.0 RSX oferuje napięcie 52 V i aż 30 Ah pojemności w ogniwach Samsung 21700. Według producenta daje to zasięg do aż 100 km na jednym ładowaniu. Hulajnogę napędzają dwa silniki o mocy nominalnej 1000 W każdy, a jej łączna maksymalna moc to 3000 W. Jeśli odblokować wymagany przez przepisy ogranicznik prędkości maksymalnej, wzrośnie ona z 20 do ponad 60 km/h. Hamulce są tu tarczowe hydrauliczne z wziernikiem.
Hulajnoga Techlife Q5 RSX jeździ oponach 10-calowych dętkowych, w wersji podstawowej – uniwersalnych. Producent podkreśla system quick tube, pozwalający na szybką wymianę dętki dzięki szybkozłączkom na silniku. Przy obu kołach jest amortyzacja sprężynowa.
Centralnie umieszczony duży kolorowy wyświetlacz ze wzmocnionym szkłem ochronnym jest wbudowany w kierownicę, nie wystając poza jej obrys. Prezentuje najważniejsze dane, w tym oczywiście prędkość i przebieg, zawiera też moduł NFC służący do odblokowywania pojazdu kartą. Po prawej stronie znajduje się manetka gazu na palec wskazujący oraz przyciski do zarządzania pojazdem, umożliwiające zmianę biegów oraz wybór jednego lub dwóch silników. Po lewej – przyciski elektrycznego klaksonu, świateł i kierunkowskazów.
Przednia lampa z regulowanym kątem świecenia jest wysoko na sztycy, z tyłu mamy oczywiście czerwone światło. Hulajnoga ma także kierunkowskazy umiejscowione w podeście oraz ledowe podświetlenie obrysowe.
Klasę wodoszczelności mamy tu na bardzo dobrym poziomie IP X6. Kierownica się składa, jej rączki nie. Waga tego modelu to 29,8 kg, a jego maksymalny udźwig – 120kg. Firma daje dwa lata gwarancji zarówno na hulajnogę jak i na akumulator.
Techlife Q5 2.0 RSX w skrócie – główne parametry:
Akumulator: 52V 30Ah, ogniwa Samsung 21700
Zasięg laboratoryjny: 100 km
Vmax: 20 km/h (po odblokowaniu: 65 km/h)
Opony: 10 cali
Nominalna moc silnika: 2 x 1000 W
Moc maksymalna: 2 x 1470 W
Klasa wodoszczelności: IP X6
Waga: 29,8 kg
Maksymalne obciążenie: 120 kg
W dniu publikacji tego materiału hulajnoga Techlife Q5 2.0 RSX w sklepie firmowym producenta Mobiway.pl kosztowała 6899 zł
Hulajnoga elektryczna Navee ST3 Pro
Teraz zupełna nowość – w kwietniu 2025 roku ten model miał swoją oficjalną premierą w Mediolanie. Hulajnoga jest nieco mniejsza i lżejsza od pokazanych wcześniej, można zaliczyć ją do kategorii miejskich crossoverów – i stanowi flagowy (a zarazem najmocniejszy) sprzęt chińskiej marki Navee, która prowadzi obecnie intensywną ekspansję w Europie. Chińskiej, ale stanowczo nie jest to rodzaj marki sezonowej, naklejającej swój brand na sprzęt produkowany w obcych fabrykach. Mamy tu do czynienia z modelem działania o charakterze bardziej korporacyjnym i z mocnymi inwestycjami w rozwój sprzętowy.
Na naszym rynku odpowiada za nią wyłączny dystrybutor, firma Bottari Polska, znana z branży rowerowej.
Zbudowana na stalowej ramie hulajnoga elektryczna Navee ST3 Pro to nie jest pojazd terenowy, jednak daleko mu do małych, sztywnych i ograniczonych technologicznie klasycznych e-hulajnóg do miasta. Navee ST3 Pro jeździ na kołach z 10-calowymi, pneumatycznymi bezdętkowymi oponami, z rozwiązaniem samouszczelniającym. Silnik w tylnym kole ma moc nominalną 500 W, a szczytową aż 1350 W i przy tej mocy jest w stanie, według producenta, podjeżdżać pod wzniesienia o nachyleniu 28 proc. Akumulator o napięciu 48 V i pojemności 12,75 Ah ma dawać w warunkach laboratoryjnych zasięg do 75 km.
Hulajnoga ST3 Pro ma amortyzację z przodu i z tyłu, firma podkreśla tu swoje autorskie rozwiązania techniczne. Deck ma z tyłu podnóżek, co również odróżnia ST3 Pro od klasyki miejskich hulajnóg.
Ustawiona fabrycznie maksymalna prędkość to zgodnie z polskimi przepisami 20 km/h, nie mamy wiedzy na temat jej ewentualnego odblokowania. Z przodu jest tu hamulec bębnowy, z tyłu tarczowy jest też EABS.
Reflektor z przodu został ulokowany wysoko przy kierownicy, z tyłu jest klasyczna lampa czerwona, a ambilightowe podświetlenie decku można ustawić w dedykowanej aplikacji w jednym z 15 wariantów. W rączkach kierownicy znalazło się miejsce na kierunkowskazy. Jej sztycę zwieńcza zintegrowany wyświetlacz, z prawej mamy manetkę na kciuk, z lewej dzwonek i przycisk migaczy.
Hulajnoga ma tzw. system kontroli trakcji TCS, który ma poprawiać przyczepność i zmniejszać ryzyko utraty kontroli na śliskiej nawierzchni. Jest też funkcja lokalizująca hulajnogę na iPhonie oraz możliwość jej automatycznego antykradzieżowego blokowania i odblokowywania z użyciem połączenia Bluetooth.
Klasa wodoszczelności to IP X5. Hulajnoga Navee ST3 Pro waży 25,3 kg, oferuje przy tym udźwig 120 kg.
Navee ST3 Pro w skrócie – główne parametry:
Nominalna moc silnika: 500 W
Moc szczytowa: 1350 W
Akumulator: 48 V 12,75 Ah
Zasięg laboratoryjny: 75 km
Vmax: 20 km/h
Opony: 10 cali, bezdętkowe
Klasa wodoszczelności: IP X5
Waga: 25,3 kg
Maksymalne obciążenie: 120 kg
W dniu publikacji tego materiału hulajnoga Navee ST3 Pro w sklepie firmowym dystrybutora Bottari.pl kosztowała 3449 zł
Jaka mocna „legalna” e-hulajnoga w 2025 roku?
Ten przegląd oczywiście nie wyczerpuje wszystkich marek oferujących w Polsce w 2025 roku elektryczne hulajnogi, nie mówiąc już o sprzętach, które można kupić na tzw. chińskich platformach handlowych, a także o ciężkich i mocnych modelach, które formalnie w myśl polskich przepisów elektrycznymi hulajnogami nie są.
Jeśli któryś model Was szczególnie zainteresował – doradzamy zasięganie informacji na grupach użytkowników hulajnóg, np. na Facebooku, tam można pytać o kwestie praktyczne, eksploatacyjne, awaryjność i serwis oraz doświadczenia tych, którzy już ten model mają.
Życzymy dobrych wyborów, zadowolenia z wybranej hulajnogi i udanego sezonu 2024.
Zdjęcia:
Kamikaze K1 Max, Xrider F10 Pro, Motus Pro 10 Daytona – ZD/SmartRide.pl
Ruptor R6 V3 – Robert „HuliZbój” Buda
Hiley Tiger 10 V5 Performance, Techlife Q5 2.0 RSX, Navee ST3 Pro – materiały firmowe
⇒ Chcesz wesprzeć naszą pracę? Nie zbieramy pieniędzy na Patronite ani nie prosimy o kawę, ale zawsze możesz: