Wheelme jako pierwsza usługa typu MaaS (Mobility-as-a-Service) wychodzi do użytkowników z funkcją planowania podróży. Zasada działania jest znana z aplikacji takich jak Google Maps czy JakDojade – użytkownik podaje miejsce docelowe, a aplikacja wyznacza w jakim czasie i za jaką kwotę może się tam dostać.
Zewnętrzny press release – przedruk z ewentualnymi skrótami.
Treść tekstu nie pochodzi od redakcji SmartRide.pl.
– Jest to przełom na rynku shared mobility w Polsce. Wheelme jako pierwsza aplikacja MaaS wyznacza optymalną trasę z A do B przy pomocy pojazdów na minuty. Prowadzimy już prace nad wprowadzeniem komunikacji miejskiej i taksówek do naszego planera podróży, oraz nad zaawansowanymi algorytmami sztucznej inteligencji wyznaczającymi optymalny dojazd, bazujący na preferencjach użytkownika. – komentuje Krzysztof Maciążek, współtwórca Wheelme.
Pojazdy na minuty na dobre weszły do kanonu środków transportu, które ułatwiają poruszanie się po mieście. Zaczęło się od rowerów, później były auta i skutery, a pod koniec 2018 roku na ulice polskich miast masowo wprowadzono hulajnogi. Jeśli dołożymy do tego komunikację miejską oraz usługi taxi- i ride-hailing otrzymujemy szeroki wachlarz możliwości transportu w obrębie większych miast i aglomeracji.
– Potrzebujemy inicjatyw oddolnych – komentuje Damian Kwaśniak, współzałożyciel Wheelme. – Planer podróży, który właśnie uruchomiliśmy, w przyszłości będzie bazował na preferencjach użytkownika oraz aktualnych warunkach atmosferycznych, sugerując optymalne środki transportu.
Wheelme otrzymało finansowanie od funduszu InnoEnergy, który co roku inwestuje około 400 mln zł w rozwiązania zwiększające konkurencyjność gospodarki dzięki technologiom czystszym, lepszym i sprawniejszym.
[Źródło: informacja prasowa Wheelme, opublikowana 03.01.2020 r.]