Poniżej przedstawiamy dane na temat polskiego rynku współdzielonych skuterów (motorowerów) elektrycznych aktualne na 20 kwietnia 2020 r. Ukazują one więc ofertę na dzień, w którym zaczęły obowiązywać mniejsze restrykcje w poruszaniu się po miastach w związku z pandemią.
Komentarz:
- Oferta współdzielonych e-skuterów w Polsce jest skromniejsza o ponad jedną czwartą w porównaniu ze szczytem sezonu ubiegłorocznego – i to zarówno pod względem liczby miast, w których usługi te są dostępne (22 miasta w 2019 r. wobec 16 miast w 2020 r.), jak i liczby dostępnych pojazdów (blisko 2,3 tys. skuterów w 2019 r. wobec ponad 1,6 tys. w 2020 r.).
- Głównymi ośrodkami sharingu e-skuterów w Polsce są Warszawa oraz Wrocław, których oferta ma 45-procentowy udział rynkowy (łącznie blisko 750 pojazdów). Kolejne 35% rynku to oferta 5 miast: Poznania, Trójmiasta, Krakowa, Katowic i Łodzi (łącznie ok. 580 pojazdów)
- Na rynku swoje usługi nadal oferują jedynie 3 firmy, tj. o połowę mniej niż w roku ubiegłym. Zdecydowanym liderem jest blinkee.city z blisko 70-procentowym udziałem rynkowym.
Dla porównania poniżej pokazujemy stan rynku sharingu skuterów nieco ponad miesiąc wcześniej, w połowie marca 2020 r.
Treść: Mobilne Miasto, współpraca: SmartRide.pl
Wykorzystanie danych z tego materiału wymaga powołania się: „Źródło: Mobilne Miasto / SmartRide.pl„