Dla sieci Dott, operatora współdzielonych hulajnóg elektrycznych z siedzibą w Amsterdamie, Polska jest obecnie najszybciej rozwijającym się rynkiem w Europie – podała firma w komunikacie prasowym. Dott działa w 10 krajach Europy oraz w Izraelu, oferując swoje współdzielone e-hulajnogi (a w niektórych zagranicznych miastach także rowery elektryczne) w 25 miastach Starego Kontynentu, od Skandynawii po Włochy i Hiszpanię.

Z opublikowanych danych za drugi kwartał 2022 roku, wynika, że polscy użytkownicy e-hulajnóg Dott wykonali w tym okresie ponadtrzykrotnie – dokładnie 322 proc. – więcej przejazdów niż rok wcześniej. Następne w kolejności włoskie ramię firmy odnotowało pod tym względem wzrost o 178 proc., a trzecia Belgia – o 164 proc. Średnio na swoich wszystkich europejskich rynkach Dott obsłużył o 192 proc. więcej przejazdów niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Polska wyraźnie przoduje także jeśli chodzi o tempo przyrostu klientów. W drugim kwartale 2022 roku było ich o 235 proc. więcej niż w pierwszym. Dla porównania, w Belgii liczba klientów zwiększyła się kwartalnie o 116 proc., we Francji i Włoszech odpowiednio o 89 proc. i 85 proc. – czytamy w komunikacie spółki.

Te dane są ciekawe nie tylko z punktu widzenia działalności konkretnej firmy. Pokazują one także jak szybko wzrasta popularność i wykorzystanie e-hulajnóg na minuty w Polsce.

Co czwarta hulajnoga Dott jeździ w Polsce

Według najnowszych danych stowarzyszenia Mobilne Miasto, Dott oferował w Polsce na koniec czerwca 2022 roku ponad 10. tys. elektrycznych hulajnóg na minuty, udostępniając je w 14 miejscowościach. Pod względem liczby pojazdów firma ma obecnie 14 proc. polskiego rynku sharingu hulajnóg (liczniejsze floty mają Bolt, Lime i Tier – więcej szczegółów znajdziecie w naszej Strefie Danych).

Hulajnogi - Dott - sharing - Warszawa - marzec 2022 r.
Dott obecny jest w Polsce już od ponad dwóch lat, sieć weszła do Warszawy w maju 2020 roku. Obecnie wykorzystuje hulajnogi elektryczne Okai. Fot. ZD/SmartRide.pl

Dott w swoich materiałach firmowych informuje z kolei, że posiada obecnie w całej swojej flocie na świecie ok. 40 tys. e-hulajnóg (oraz 10 tys. e-rowerów). Wynikałoby z tego, że mniej więcej co czwarta elektryczna hulajnoga tej sieci oferowana jest właśnie w Polsce.

W dobie rekordowo wysokich cen paliw, e-hulajnoga staje się nie tylko komfortowym, ale również korzystnym ekonomicznie środkiem transportu zauważa Michał Paprocki,  od niedawna szef sieci Dott na Polskę. Mimo szybkiego rozwoju na polskim rynku firma nie planuje jednak w najbliższym czasie – jak się dowiedzieliśmy – wprowadzenia nad Wisłą rowerów elektrycznych.

Jak podała w ostatnich dniach firma w swoim dokumencie „2021 Sustainability GRI Report”, w 2021 roku Dott wypracował na świecie 32 mln euro przychodów, notując blisko 19 mln przejazdów. Przeciętny dystans pokonywany przez użytkownika jednośladów tej sieci w minionym roku to 2 km w przypadku e-hulajnogi oraz 2,5 km w przypadku roweru elektrycznego.


Dott jest Partnerem SmartRide.pl w projekcie edukacyjnym SmartRide. Przepis na jazdę

Elektryczne hulajnogi – przepisy i regulacje. „SmartRide. Przepis na jazdę”

WSPARCIE