Dla sieci Dott, operatora współdzielonych hulajnóg elektrycznych z siedzibą w Amsterdamie, Polska jest obecnie najszybciej rozwijającym się rynkiem w Europie – podała firma w komunikacie prasowym. Dott działa w 10 krajach Europy oraz w Izraelu, oferując swoje współdzielone e-hulajnogi (a w niektórych zagranicznych miastach także rowery elektryczne) w 25 miastach Starego Kontynentu, od Skandynawii po Włochy i Hiszpanię.
Z opublikowanych danych za drugi kwartał 2022 roku, wynika, że polscy użytkownicy e-hulajnóg Dott wykonali w tym okresie ponadtrzykrotnie – dokładnie 322 proc. – więcej przejazdów niż rok wcześniej. Następne w kolejności włoskie ramię firmy odnotowało pod tym względem wzrost o 178 proc., a trzecia Belgia – o 164 proc. Średnio na swoich wszystkich europejskich rynkach Dott obsłużył o 192 proc. więcej przejazdów niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
⇒ CZYTAJ TEŻ: Czerwiec 2022. Elektrycznych hulajnóg na minuty jest w Polsce prawie dwukrotnie więcej niż rok temu
Polska wyraźnie przoduje także jeśli chodzi o tempo przyrostu klientów. W drugim kwartale 2022 roku było ich o 235 proc. więcej niż w pierwszym. Dla porównania, w Belgii liczba klientów zwiększyła się kwartalnie o 116 proc., we Francji i Włoszech odpowiednio o 89 proc. i 85 proc. – czytamy w komunikacie spółki.
Te dane są ciekawe nie tylko z punktu widzenia działalności konkretnej firmy. Pokazują one także jak szybko wzrasta popularność i wykorzystanie e-hulajnóg na minuty w Polsce.
Co czwarta hulajnoga Dott jeździ w Polsce
Według najnowszych danych stowarzyszenia Mobilne Miasto, Dott oferował w Polsce na koniec czerwca 2022 roku ponad 10. tys. elektrycznych hulajnóg na minuty, udostępniając je w 14 miejscowościach. Pod względem liczby pojazdów firma ma obecnie 14 proc. polskiego rynku sharingu hulajnóg (liczniejsze floty mają Bolt, Lime i Tier – więcej szczegółów znajdziecie w naszej Strefie Danych).
Dott w swoich materiałach firmowych informuje z kolei, że posiada obecnie w całej swojej flocie na świecie ok. 40 tys. e-hulajnóg (oraz 10 tys. e-rowerów). Wynikałoby z tego, że mniej więcej co czwarta elektryczna hulajnoga tej sieci oferowana jest właśnie w Polsce.
⇒ CZYTAJ TEŻ: Dott w 2021 roku: dwukrotny wzrost liczby użytkowników i o 130 proc. więcej przejazdów w Polsce
⇒ CZYTAJ TEŻ: Warszawa zaczyna wyznaczać strefy do parkowania e-hulajnóg
– W dobie rekordowo wysokich cen paliw, e-hulajnoga staje się nie tylko komfortowym, ale również korzystnym ekonomicznie środkiem transportu – zauważa Michał Paprocki, od niedawna szef sieci Dott na Polskę. Mimo szybkiego rozwoju na polskim rynku firma nie planuje jednak w najbliższym czasie – jak się dowiedzieliśmy – wprowadzenia nad Wisłą rowerów elektrycznych.
Jak podała w ostatnich dniach firma w swoim dokumencie „2021 Sustainability GRI Report”, w 2021 roku Dott wypracował na świecie 32 mln euro przychodów, notując blisko 19 mln przejazdów. Przeciętny dystans pokonywany przez użytkownika jednośladów tej sieci w minionym roku to 2 km w przypadku e-hulajnogi oraz 2,5 km w przypadku roweru elektrycznego.
Dott jest Partnerem SmartRide.pl w projekcie edukacyjnym SmartRide. Przepis na jazdę
Elektryczne hulajnogi – przepisy i regulacje. „SmartRide. Przepis na jazdę”