Na koniec marca 2022 r., a więc u progu rozpoczynającego się sezonu mikromobilnościowego, usługi współdzielenia hulajnóg elektrycznych dostępne były w Polsce w 89 miejscowościach, a łączna flota wszystkich pojazdów wyniosła w tym czasie niemalże 45 tys. sztuk. Jest to wynik blisko 3-krotnie wyższy w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku (niecałe 16 tys. sztuk w 35 miejscowościach na koniec marca 2021 r.).
Jednocześnie poziom podaży e-hulajnóg na początku sezonu 2022 był o zaledwie 3% niższy od tego w końcówce sezonu minionego (czyli na koniec września 2021 r.), kiedy to w 60 miejscowościach dostępnych było nieco ponad 46 tys. pojazdów.
Komentarz:
- Wśród operatorów współdzielonych e-hulajnóg na pozycji lidera na koniec I kwartału 2022 r. uplasował się Lime (15,5 tys. pojazdów w 24 miastach i 35% udział w rynku), czyli historycznie pierwsza firma udostępniająca w Polsce hulajnogi na minuty (od jesieni 2018 r.). Na kolejnych miejscach znaleźli się Tier (12 tys. hulajnóg w 25 miastach i 27% udziału w rynku), Dott (blisko 8 tys. hulajnóg w 9 miastach i 17% udział w rynku) oraz Bolt (niecałe 6 tys. hulajnóg w 26 miastach i 13% udział w rynku).
- Na podium „hulajnogowych” miast Polski znalazły się Warszawa (ponad 11 tys. pojazdów, 25% udziału w rynku), Trójmiasto (blisko 7,5 tys. pojazdów, 17%) oraz Kraków (nieco ponad 5 tys. pojazdów, 11%).
- Biorąc pod uwagę cały rynek sharingowej mikromobilności w Polsce, tj. współdzielone rowery, e-hulajnogi i e-skutery o łącznej podaży blisko 61 tys. pojazdów, wypożyczalnie hulajnóg elektrycznych stanowią jego trzy czwarte (74%). Z każdym kolejnym rokiem oferta ta staje się też coraz bogatsza i dociera do coraz większej liczby miejscowości.
Dla porównania poniżej pokazujemy stan polskiego rynku współdzielonych hulajnóg w analogicznym okresie rok wcześniej, tj. na koniec marca 2021 r.
Treść: Mobilne Miasto, współpraca: SmartRide.pl
Wykorzystanie danych z tego materiału wymaga powołania się: “Źródło: Mobilne Miasto / SmartRide.pl“