Poniżej przedstawiamy dane na temat polskiego rynku współdzielonych skuterów elektrycznych, aktualne na koniec czerwca 2022 roku – a więc zebrane w pełni sezonu mikromobilnościowego. Usługi sharingu skuterów elektrycznych dostępne były w Polsce w 13 miejscowościach, czyli o sześciu mniej w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Natomiast pod względem podaży pojazdów rodzimy rynek współdzielenia e-skuterów skurczył się w ciągu roku o połowę do poziomu niespełna 500 jednośladów.
Komentarz:
- Do najpopularniejszych operatorów współdzielonych e-skuterów w Polsce należą sieci blinkee.city (51 proc. udziału w rynku i dostępność usługi w pięciu miastach) oraz EcoShare (45 proc. udziału w rynku i dostępność usługi w sześciu miastach).
- Na podium „skuterowych” miast Polski znalazły się: na pierwszym miejscu Poznań (135 pojazdów i 27 proc. udziału w rynku), na drugim miejscu ex aequo Gdańsk oraz Szczecin (każdorazowo po blisko 70 pojazdów i 14 proc. udziału), a na trzecim miejscu Rzeszów (60 pojazdów i 12 proc. udziału).
- Biorąc pod uwagę cały rynek sharingowej mikromobilności w Polsce, tj. współdzielone rowery, e-hulajnogi i e-skutery o łącznej podaży blisko 96 tys. pojazdów, wypożyczalnie skuterów elektrycznych stanowią zaledwie jego 0,5 proc. i trend spadkowy jest kontynuowany.
Dla porównania poniżej pokazujemy stan polskiego rynku skuterów współdzielonych w analogicznym okresie roku poprzedniego, tj. na koniec czerwca 2021 r.
Treść: Mobilne Miasto, współpraca: SmartRide.pl
Wykorzystanie danych z tego materiału wymaga powołania się: “Źródło: Mobilne Miasto / SmartRide.pl“