Poniżej przedstawiamy dane na temat polskiego rynku współdzielonych skuterów elektrycznych aktualne na przełom września i października 2021 r.
Rynek skuterów dostępnych do wynajmu utrzymuje się na poziomie około 1 tys. pojazdów dostępnych w około 20 miejscowościach – to zbliżona podaż do oferty, jaką polscy użytkownicy mieli do dyspozycji w poprzednim kwartale tego roku. W porównaniu z podobnym okresem roku ubiegłego podaż tych jednośladów jest jednak o 38% mniejsza.
Komentarz:
- Floty złożone z powyżej 100 pojazdów znaleźć można wyłącznie w czterech ośrodkach: Warszawie (194 skutery), Poznaniu (157), Trójmieście (128) i Krakowie (110). Łącznie gromadzą one 56% całego rynku współdzielonych skuterów elektrycznych w Polsce.
- W tym sezonie nie zmieniła się sytuacja wśród operatorów dostarczających w Polsce usługi sharingu e-skuterów. Wciąż prym wiedzie sieć blinkee.city, której skutery jeżdżą w 13 miejscowościach i odpowiadają za 60% rynku. Pozostałe 40% rynku dzielą między siebie sieci EcoShare (241 skuterów w 6 miastach) oraz Hop.City (180 skuterów w 4 miastach).
- Rynek współdzielonych skuterów elektrycznych w Polsce wciąż nie może doczekać się przełomu i odbicia. W ciągu ostatnich sezonów spada zarówno liczba usługodawców, jak i podaż pojazdów. Sytuacja może ulec zmianie w sezonie 2022, o ile na rynku dojdzie do przejęć lub pojawienia się konkurencji, np. za sprawą ekspansji zagranicznych marek sharingu skuterów do Polski lub rozszerzenia o opcję skuterów elektrycznych którejś z istniejących w Polsce marek współdzielonej mobilności.
Dla porównania poniżej pokazujemy stan rynku sharingu skuterów w Polsce w zbliżonym okresie minionego roku, tj. zmierzony na koniec października 2020 r.:
Treść: Mobilne Miasto, współpraca: SmartRide.pl
Wykorzystanie danych z tego materiału wymaga powołania się: “Źródło: Mobilne Miasto / SmartRide.pl“