Wprowadzone do Polski przez firmę HND Electric elektryczne hulajnogi Hiley Tiger 9 PRO V3 oraz Hiley Tiger 8 V3 to maksymalnie ulepszona, trzecia edycja modeli, które przez ostatni rok wyrobiły sobie doskonałą renomę. Ich obecne parametry – w połączeniu z kolejną nowością, jaką jest internetowy konfigurator e-hulajnóg – oznaczają zupełnie nową jakość w tej branży, dostępną na polskim rynku w sprzedaży preorder od czerwca 2023 roku.
MATERIAŁ PARTNERA: HND Electric
Zmian i udoskonaleń technicznych w nowych modelach jest multum: od akumulatorów przez sterowniki po zawieszenie – i wiele innych. Teraz z konieczności przedstawimy jedynie najbardziej spektakularne cechy, decydujące o ich wyjątkowości na rynku. Zainteresowanych szczegółami odsyłamy na stronę HND.
Zaczniemy jednak od zupełnie nowego narzędzia, które pozwala przyszłemu użytkownikowi skonfigurować wybraną e-hulajnogę Hiley Tiger pod swoje konkretne potrzeby, preferencje i planowany budżet. HND Electric wprowadza to rozwiązanie jako pierwsza firma w Polsce.
– Gdy kupuję samochód, mogę wybrać jakie chcę mieć takie opony, jakie podzespoły, jakie wyposażenie dodatkowe itd. Dlaczego tego samego nie zrobić w hulajnogach elektrycznych? Zuważyliśmy, że klienci często nawet nie zdają sobie sprawy jak duże mają pole manewru, jeśli chodzi o rożne komponenty, które można zamontować. Teraz całe spektrum wyboru mają u nas dostępne od ręki – mówi Damian Nogaj, CEO HND Electric.
Konfigurator elektrycznych hulajnóg w HND
Konfigurator to internetowe narzędzie z którego może skorzystać każdy, kto kupuje jeden z nowych modeli Hiley Tiger na stronie HND. Daje duże możliwości, ale działa bardzo prosto. W kolejnych krokach narzędzie pozwala:
- zdecydować o kolorystyce elektrycznej hulajnogi (przykładowo w przypadku modelu 9 Pro V3 jest to wersja czarna lub sunset, czyli z pomarańczowymi wahaczami i detalami),
- wybrać jeden z trzech możliwych akumulatorów, decydujących o jej zasięgu i różniących się okresem gwarancji (rok lub dwa)
- wybrać markę i jeden z czterech rodzaj opon (od szosowych po typowo terenowe)
- wybrać manetkę pod kciuk lub pod palec wskazujący
- zdecydować o ewentualnych usługach dodatkowych (przegląd zerowy i doszczelnienie)
- wybrać jedną z dwóch ładowarek
- dodać zabezpieczenia przeciwkradzieżowe: GPS, u-locki
- dorzucić akcesoria (sakwy lub kompresor elektryczny).
W przyszłości w konfiguratorze dojdą kolejne możliwości, m.in. związane z oświetleniem. W zależności od wyborów klienta zmieniać się będzie oczywiście także ostateczna cena e-hulajnogi, a wykonanie usług zamówionych w konfiguracji nieznacznie wydłuża czas dostawy, nie więcej jednak niż o kilka dni roboczych.
Opcje dostępne dla Hiley Tiger 9 Pro V3 oraz Hiley Tiger 8 V3 pozwalają stworzyć z nich hulajnogi elektryczne unikalne obecnie na polskim rynku, jeśli chodzi o możliwości. Chodzi tu przede wszystkim o wyjątkowe w swojej klasie zasięgi, możliwe dzięki bateriom w wersji VLR, czyli Very Long Range.
Hiley Tiger 9 Pro V3 w wersji VLR – hulajnoga elektryczna na sterydach
W przypadku tego modelu wersja VLR oznacza, że w hulajnodze zostanie zamontowana bateria na markowych ogniwach LG: 52 V i 28 Ah. Bateria ta produkowana jest w Polsce, dlatego objęta jest aż dwuletnią gwarancją (podobnie jak akumulator w wersji LR, czyli Long Range). O ile w konfiguracji standardowej (52 V i 20,8 Ah) hulajnoga Hiley Tiger 9 Pro V3 może pokonać dystans do 75 km, a w wersji LR (52 V i 25,6 Ah) do 90 km, to bateria VLR daje zasięg aż do 100 km.
– W wersji z tą baterią Hiley Tiger 9 Pro V3 to sprzęt, który ma obecnie największy zasięg wśród wszystkich dostępnych w Polsce elektrycznych hulajnóg zgodnych z przepisami, czyli tych którymi można legalnie jeździć po drogach publicznych – mówi Damian Nogaj z HND Electric.
W stosunku do swojej poprzedniej edycji „trzeci” Tiger 9 Pro ma wymienioną praktycznie całą elektronikę. Hulajnoga została wyposażona w inne silniki (2 x 1000 W mocy nominalnej i 3000 W mocy szczytowej), ma nowy, duży wyświetlacz i inną manetkę. Pojawiło się także wyjątkowe zawieszenie z tzw. redumpem, czyli samodzielnie regulowanym przez użytkownika tłumieniem odbicia. To obecnie najbardziej zaawansowana forma amortyzatora w e-hulajnogach.
Tiger 9 Pro V3, podobnie jak wcześniejsze wersje tego modelu, jeździ na 10-calowych kołach. Ma hydrauliczne hamulce, tylne kierunkowskazy, sterowane z aplikacji podświetlenie RGB i czytnik kart NFC. Sprzęt waży 29,5 kg, mieszcząc się w dozwolonym prawnie limicie. Po zdjęciu przepisowego ograniczenia prędkości (20 km/h) hulajnoga może rozwinąć 60 km/h.
Sprawdzony serwis w Polsce
Nabywca ma do dyspozycji polskie sieci serwisowe – autoryzowane placówki stacjonarne lub odesłanie sprzętu do centralnego serwisu Hiley, obsługiwanego przez HND Electric w systemie door-to-door. Nie ma także problemu z dostępnością części, ponieważ dystrybutor zapewnia, że wszelkie komponenty pojazdów znajdują się na miejscu w Polsce.
Hulajnoga elektryczna Hiley Tiger 8 V3
Akumulator w wersji VLR można wybrać także dla miejskiego modelu Hiley Tiger 8 V3 – ponownie uzyskując rekordowy zasięg w tej klasie sprzętu: do 70 km. W opcji standardowej jest to 50 km, a w opcji LR – 60 km. Tu również konfigurator daje wszystkie możliwości opisane wyżej, a baterie LR i VLR mają dwuletnią gwarancję.
W najnowszej edycji Hiley Tiger 8 V3 znajdziemy nowy centralny wyświetlacz z wbudowanym w czytnikiem NFC. Urządzenie pozwala ustawić m.in. moc, tempomat, czy tryb startu. Hiley Tiger 8 V3 wykorzystuje silnik 600 W (szczytowa moc to 1350 W), oferujący jeden z najlepszych stosunków wydajności do wagi.
Oprócz pozycyjnych świateł LED ma efektowną podświetlaną listwę boczną. Hulajnoga jeździ na 8,5-calowych kołach z podwójną amortyzacją sprężynową. Po zdjęciu ogranicznika prędkości osiąga 45 km/h. Waży 22 kg.
HND Electric jest wyłącznym dystrybutorem marki Hiley na Polskę.
Publikacja płatna, treść spoza redakcji SmartRide.pl. Zdjęcia i wideo pochodzą od dystrybutora
⇒ ZOBACZ TEŻ: Kanał SmartRide TV na YouTube – e-hulajnogi, przepisy, poradniki
⇒ CZYTAJ TEŻ: „Przepis na jazdę” – polskie regulacje i przepisy dla elektrycznych hulajnóg i mikromobilności