Najnowsze dane na temat europejskiego rynku rowerów i e-bike’ów podało dzisiaj międzynarodowe stowarzyszenie branży rowerowej CONEBI. Ich źródłem jest coroczny raport „European Bicycle Industry and Market Profile”, który podsumowuje wyniki z 2022 roku. A te są mieszane.

Po latach konsekwentnego wzrostu, 2022 rok przyniósł wyraźne spowolnienie w sprzedaży rowerów – czytamy w komunikacie CONEBI. Sprzedaż tradycyjnych rowerów w Europie spadła w minionym roku do 14,7 mln sztuk z poziomu 17,1 mln rok wcześniej.

Wrosła natomiast kolejny raz sprzedaż rowerów elektrycznych (ściślej: ze wspomaganiem elektrycznym). E-bike’ów w zeszłym roku w Europie sprzedało się ponad 5,5 mln egzemplarzy. To o 0,5 mln więcej niż w roku 2021.

Całkowita wartość sprzedaży jednego i drugiego rodzaju rowerów osiągnęła w Europie w 2022 roku poziom 21,2 mld euro. Jest to o 7,4 proc. więcej niż w roku poprzednim – i jest to kolejny roczny wzrost o bardzo podobnej skali. Jak łatwo się domyślić, ta zwyżka wartości sprzedaży tym razem jednak związana jest zapewne z wyższymi cenami rowerów elektrycznych niż zwykłych, a po części wynika także z inflacji na Starym Kontynencie.

Dane rynkowe z zeszłorocznego raportu CONEBI – czyli za 2021 rok, kiedy to w Europie padł dotychczasowy rekord wolumenu sprzedaży rowerów i e-bike’ów, który łącznie przekroczył 22 mln sztuk – zainteresowani znajdą w tym naszym artykule.

W swoim komunikacie CONEBI podaje także, że:

  • w ubiegłym roku w Europie zmontowano 15,2 mln rowerów i e-bike’ów (z czego tych drugich 5,4 mln);
  • inwestycje branży rowerowej w ubiegłym roku doszły do poziomu 2 mld euro, co stanowi 14-procentowy wzrost w stosunku do 2021 roku;
  • zatrudnienie w europejskim przemyśle rowerowym CONEBI szacuje w 2022 roku na 89 tys. miejsc pracy bezpośrednio, a wraz z stanowiskami powiązanymi – na 180 tys. Jak jest to liczone nie wiemy, sam raport źródłowy jest płatny.

W 2022 r. europejski przemysł rowerowy wykazał się niezwykłą odpornością, pomimo znacznego spowolnienia sprzedaży tradycyjnych rowerów i dobrze znanych zakłóceń w łańcuchach dostaw, które wciąż utrzymują się w wyniku pandemii. (…) Przyszłość naszej branży wciąż wygląda obiecująco – stwierdza cytowany w komunikacie Erhard Buchel, prezes CONEBI.


⇒ PRZECZYTAJ LUB OBEJRZYJ: Jaki rower elektryczny jest „legalny” na drogach publicznych w Polsce?

WSPARCIE