Hulajnoga elektryczna E2 Pro to nowy model z portfolio miejskich e-hulajnóg firmy Segway-Ninebot, chińskiego (i globalnego) potentata w branży mikromobilności. W tym miesiącu sprzęt ten – obok wielu innych nowości Ninebota – prezentowany był na targach technologicznych CES 2024 w Las Vegas. Wczoraj pierwsze egzemplarze miały trafiać do klientów, którzy zakupili go w internetowej przedsprzedaży.
– Ten model będzie także w polskiej dystrybucji. W najbliższych dniach pojawi się w pierwszych polskich sklepach – odpowiedział dziś na nasze pytanie Piotr Majorowski, menedżer firmy ELKO, która jest wyłącznym dystrybutorem e-hulajnóg Ninebota na Polskę.
Regularna cena hulajnogi Ninebot E2 Pro to 499 dolarów. W przedsprzedaży: 449 dolarów, czyli wg kursu na dzień publikacji tego tekstu – nieco ponad 1800 zł. To oznacza, że nowy model może stać się mocną konkurencją dla lekkich, budżetowych e-hulajnóg miejskich.
Ninebot E2 Pro – elektryczna hulajnoga do miasta
Jak na swój poziom cenowy i typowo miejską kategorię Niniebot E2 Pro oferuje całkiem interesujące parametry. Podajemy je wszystkie za specyfikacją producenta.
Nowy model ma silnik o mocy nominalnej 350 W i szczytowej 750 W ulokowany w tylnym kole oraz spore jak na e-hulajnogę, 10-calowe koła z bezdętkowymi, pompowanymi oponami. Ninebot deklaruje, że E2 Pro jest w stanie podjeżdżać pod wzniesienia o nachyleniu do 18 stopni.
[dalszy ciąg artykułu pod wideo]
⇒ ZOBACZ: Flagowce 2024: czym producenci e-hulajnóg walczą o polski rynek w tym sezonie? Pokazujemy 11 różnych marek
Prędkość maksymalna ustawiona przed producenta to 25 km/h (15,5 mph). W Polsce ten parametr będzie musiał zostać ograniczony zgodnie z przepisami do 20 km/h, żeby hulajnoga, zgodnie ze swoim przeznaczeniem mogła być używana na drogach publicznych w mieście.
Bateria ma pojemność 275 Wh. Ten parametr w E2 Pro na pewno nie oszałamia, ale dzięki zastosowaniu wprowadzanego przez firmę Segway-Niniebot systemu RideyLong, maksymalizującemu zasięgi, sprzęt może, według deklaracji firmy, na jednym ładowaniu pokonać około 27 km przy jeździe z maksymalną prędkością. Przy bardziej ekonomicznych prędkościach zasięg się zwiększa: w trybie D-mode (20 km/h) wynosi on około 35 km, a w trybie E-mode (15 km/h) wzrasta do niemal 40 km. Jak zaznacza producent w specyfikacji – testy zasięgu dotyczyły użytkownika ważącego 75 kg.
Hamulce to bębnowy w przednim kole oraz tylny hamulec elektroniczny (czyli hamowanie silnikiem).
Wodoszczelność: klasa IP 54 na całą e-hulajnogę (to rynkowy standard) oraz IP-56 na baterię. Zwłaszcza ten drugi parametr wygląda dobrze i pozwala z nieco większym wyluzowaniem podejść do ewentualnej jazdy deszczowych warunkach.
⇒ MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ:
Sprzęt waży 18,8 kg. Podany udźwig to 256 funtów, czyli nieco poniżej 120 kg. To również przyzwoicie, zwłaszcza jak na tę klasę. W hulajnodze składa się kolumna kierownicy, a podest ma podświetlenie ambilight.
Co warto zaznaczyć – na końcach rączek kierownicy są kierunkowskazy (po dwie pary – skierowane w przód i w tył).
Hulajnoga E2 Pro wykorzystuje rozwiązania technologiczne wprowadzane już od pewnego czasu w sprzętach Ninebota – wspomniany już RideyLong, a także antypoślizgowy system kontroli trakcji TCS oraz technologię Apple Find My, czyli system, który po sparowaniu sprzętu z iPhonem pozwala go zlokalizować na ekranie telefonu lub uruchomić sygnał dźwiękowy w hulajnodze. E2 Pro łączy się także z aplikacją firmową Segway-Ninebot.
⇒ OBEJRZYJ LUB PRZECZYTAJ: Jaka elektryczna hulajnoga jest „legalna”w Polsce w 2024 roku?