Hulajnoga elektryczna E2 Pro to nowy model z portfolio miejskich e-hulajnóg firmy Segway-Ninebot, chińskiego (i globalnego) potentata w branży mikromobilności. W tym miesiącu sprzęt ten – obok wielu innych nowości Ninebota – prezentowany był na targach technologicznych CES 2024 w Las Vegas. Wczoraj pierwsze egzemplarze miały trafiać do klientów, którzy zakupili go w internetowej przedsprzedaży.

– Ten model będzie także w polskiej dystrybucji. W najbliższych dniach pojawi się w pierwszych polskich sklepach – odpowiedział dziś na nasze pytanie Piotr Majorowski, menedżer firmy ELKO, która jest wyłącznym dystrybutorem e-hulajnóg Ninebota na Polskę.

Hulajnoga E2 Pro
Polski dystrybutor zapowiada, że Ninebot E2 Pro będzie oferowany także w polskich sklepach. Fot. materiały firmowe

Regularna cena hulajnogi Ninebot E2 Pro to 499 dolarów. W przedsprzedaży: 449 dolarów, czyli wg kursu na dzień publikacji tego tekstu – nieco ponad 1800 zł. To oznacza, że nowy model może stać się mocną konkurencją dla lekkich, budżetowych e-hulajnóg miejskich.

Ninebot E2 Pro – elektryczna hulajnoga do miasta

Jak na swój poziom cenowy i typowo miejską kategorię Niniebot E2 Pro oferuje całkiem interesujące parametry. Podajemy je wszystkie za specyfikacją producenta.

Nowy model ma silnik o mocy nominalnej 350 W i szczytowej 750 W ulokowany w tylnym kole oraz spore jak na e-hulajnogę, 10-calowe koła z bezdętkowymi, pompowanymi oponami. Ninebot deklaruje, że E2 Pro jest w stanie podjeżdżać pod wzniesienia o nachyleniu do 18 stopni.
[dalszy ciąg artykułu pod wideo]

⇒ ZOBACZ: Flagowce 2024: czym producenci e-hulajnóg walczą o polski rynek w tym sezonie? Pokazujemy 11 różnych marek

Prędkość maksymalna ustawiona przed producenta to 25 km/h (15,5 mph). W Polsce ten parametr będzie musiał zostać ograniczony zgodnie z przepisami do 20 km/h, żeby hulajnoga, zgodnie ze swoim przeznaczeniem mogła być używana na drogach publicznych w mieście.

Bateria ma pojemność 275 Wh. Ten parametr w E2 Pro na pewno nie oszałamia, ale dzięki zastosowaniu wprowadzanego przez firmę Segway-Niniebot systemu RideyLong, maksymalizującemu zasięgi, sprzęt może, według deklaracji firmy, na jednym ładowaniu pokonać około 27 km przy  jeździe z maksymalną prędkością. Przy bardziej ekonomicznych prędkościach zasięg się zwiększa: w trybie D-mode (20 km/h) wynosi on około 35 km, a w trybie E-mode (15 km/h) wzrasta do niemal 40 km. Jak zaznacza producent w specyfikacji – testy zasięgu dotyczyły użytkownika ważącego 75 kg.

Segway-Ninebot - screen z filmu
Fragment filmu promocyjnego modelu E2 Pro

Hamulce to bębnowy w przednim kole oraz tylny hamulec elektroniczny (czyli hamowanie silnikiem).

Wodoszczelność: klasa IP 54 na całą e-hulajnogę (to rynkowy standard) oraz IP-56 na baterię. Zwłaszcza ten drugi parametr wygląda dobrze i pozwala z nieco większym wyluzowaniem podejść do ewentualnej jazdy deszczowych warunkach.

Sprzęt waży 18,8 kg. Podany udźwig to 256 funtów, czyli nieco poniżej 120 kg. To również przyzwoicie, zwłaszcza jak na tę klasę. W hulajnodze składa się kolumna kierownicy, a podest ma podświetlenie ambilight.

Co warto zaznaczyć – na końcach rączek kierownicy są kierunkowskazy (po dwie pary – skierowane w przód i w tył).

Hulajnoga E2 Pro wykorzystuje rozwiązania technologiczne wprowadzane już od pewnego czasu w sprzętach Ninebota – wspomniany już RideyLong, a także antypoślizgowy system kontroli trakcji TCS oraz technologię Apple Find My, czyli system, który po sparowaniu sprzętu z iPhonem pozwala go zlokalizować na ekranie telefonu lub uruchomić sygnał dźwiękowy w hulajnodze. E2 Pro łączy się także z aplikacją firmową Segway-Ninebot.


⇒ OBEJRZYJ LUB PRZECZYTAJ: Jaka elektryczna hulajnoga jest „legalna”w Polsce w 2024 roku?

WSPARCIE