E-skutery. Sharing. Polska.
    Drugi kwartał 2020 roku

    Skutery sharing Hop.City

    Poniżej przedstawiamy dane na temat polskiego rynku współdzielonych skuterów (motorowerów) elektrycznych aktualne na 20 kwietnia 2020 r.  Ukazują one więc ofertę na dzień, w którym zaczęły obowiązywać mniejsze restrykcje w poruszaniu się po miastach w związku z pandemią.

    Operatorzy skuterów działający w Polsce. Infografika pokazuje liczbę skuterów współdzielonych danej marki ogólnopolsko oraz miasta, w których działa marka

    Komentarz:

    • Oferta współdzielonych e-skuterów w Polsce jest skromniejsza o ponad jedną czwartą w porównaniu ze szczytem sezonu ubiegłorocznego – i to zarówno pod względem liczby miast, w których usługi te są dostępne (22 miasta w 2019 r. wobec 16 miast w 2020 r.), jak i liczby dostępnych pojazdów (blisko 2,3 tys. skuterów w 2019 r. wobec ponad 1,6 tys. w 2020 r.).
    • Głównymi ośrodkami sharingu e-skuterów w Polsce są Warszawa oraz Wrocław, których oferta ma 45-procentowy udział rynkowy (łącznie blisko 750 pojazdów). Kolejne 35% rynku to oferta 5 miast: Poznania, Trójmiasta, Krakowa, Katowic i Łodzi (łącznie ok. 580 pojazdów)
    • Na rynku swoje usługi nadal oferują jedynie 3 firmy, tj. o połowę mniej niż w roku ubiegłym. Zdecydowanym liderem jest blinkee.city z blisko 70-procentowym udziałem rynkowym.

    Dla porównania poniżej pokazujemy stan rynku sharingu skuterów nieco ponad miesiąc wcześniej, w połowie marca 2020 r.

    Skutery sharing Polska - marzec 2020

    Treść: Mobilne Miasto, współpraca: SmartRide.pl


    Wykorzystanie danych z tego materiału wymaga powołania się: “Źródło: Mobilne Miasto / SmartRide.pl

     

    REKLAMA