Hulajnoga elektryczna ZT3 Pro to model, który Segway-Ninebot zaczął wprowadzać na zachodnich rynkach w pierwszym tygodniu września tego roku. Jak można się zorientować, warianty na poszczególne kraje różnią się literą w nazwie, co najpewniej związane jest głównie z poziomem, na jakim została zablokowana prędkość maksymalna sprzętu. ZT3 Pro na rynek amerykański może osiągać 24,9 m/h, czyli około 40 km/h. Wersja wprowadzona w ostatnich dniach do przedsprzedaży we  Francji, oznaczona jako ZT3 Pro E, rozpędzi się już tylko – zgodnie z tamtejszymi przepisami – do 25 km/h.

W Polsce sprzedawany ma być wariant z literką D, zablokowany do zaledwie 20 km/h. No cóż – takie mamy przepisy. Ten sam będzie oferowany także w Niemczech. Z informacji podawanych na stronie Segway-Ninebot wynika, że e-hulajnoga ZT3 Pro D ma trafić do polskiej dystrybucji w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Model ZT3-Pro Segway Ninebot
Segway-Ninebot ZT3 Pro. Źródło: materiały firmowe

Chińska firma Segway-Ninebot (częściowo z amerykańskimi korzeniami) to jeden z największych na świecie producentów osobistych pojazdów elektrycznych, w tym e-hulajnóg, które dostarcza zarówno na rynek sharingowy, jak i prywatny. Marka jest dobrze znana także w Polsce.

Nowego modeli w rękach nie mieliśmy – poniższe informacje pochodzą z opisów producenta oraz mediów zagranicznych.

E-hulajnoga Segway-Ninebot ZT3 Pro – co oferuje?

Nowy model to typowa hulajnoga miejsko-terenowa. Waży 29,7 kg – w odróżnieniu od niektórych innych modeli premium Ninebota mieści się więc w polskim limicie masy własnej, wynoszącym 30 kg.

⇒ MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ:

Sprzęt ma podwójne zawieszenie (z przodu teleskopy ze sprężynami, z tyłu sprężyny) i duży prześwit 15,2 cm – producent wyraźnie kieruje go więc także poza asfaltowe, miejskie nawierzchnie. Świadczą o tym również duże koła, z 11-calowymi, bezdętkowymi oponami o profilu terenowym. “Miejskie” są natomiast linkowe hamulce (tarcze z przodu i z tyłu).

Jest tu tylko jeden silnik, w kole tylnym, o mocy nominalnej 500 W, za to mocy maksymalnej aż 1600 W.

Akumulator – ładowanie w cztery godziny

Pojemność baterii to 597 Wh, zarządza nią i chroni system Smart BMS 2.0 z dodatkowymi  funkcjami, np. możliwością zaplanowania ładowania w godzinach niższych taryf czy możliwością dostosowania poziomu ładowania.

Kadr z filmu Segway Ninebot
Kadr z filmu promocyjnego firmy Segway-Ninebot

Maksymalny zasięg hulajnogi ZT3 Pro według producenta to do 70 km – to jednak wartość czysto teoretyczna, przy prędkości 15 k/h. W nieco urealnionej, ale nadal laboratoryjnej wersji producent podaje zasięg 56 km (przy 20 km/h, obciążenie 75 kg, asfalt). Segway-Ninebot podkreśla, że w swoich e-hulajnogach stosuje specjalnie zaprojektowany system zwiększania zasięgu Ridey Long.

Czas ładowania “do pełna” ma wynosić około czterech godzin. Firma deklaruje, że zaledwie 30-minutowe ładowanie pozwoli potem pokonać nawet 10 km (choć z prędkością 15 km/h)

Bajery technologiczne

3-calowy kolorowy wyświetlacz jest ulokowany centralnie i zintegrowany z kierownicą. Do hulajnogi jest także aplikacja na smartfon.

Z technologicznych ciekawostek podkreślanych przez Ninebota, który nadał im własne marketingowe nazewnictwo, można wymienić system AirLock (blokuje sprzęt gdy właściciel się od niego oddali – można ustawić spersonalizowany dystans w aplikacji). W opisach pojawiają się również terminy takie jak Segride – system poprawy stabilności czy system kontroli trakcji TCS. Jest też system śledzący sprzęt Apple Find My na iPhone’a. [ciąg dalszy artykułu pod wideo]

⇒ POLECAMY: To warto wiedzieć, jeżdżąc w mieście elektryczną hulajnogą:

Jest natomiast oczywiście oświetlenie przednie (wysoko na kierownicy) i tylne oraz kierunkowskazy. Jako sygnał ostrzegawczy służy dzwonek.

E-hulajnoga ZT3 Pro ma klasę wodoszczelności IP X5, z podwyższoną wodoszczelnością obudowy baterii (IP X7). W sprzęcie składa się kierownica (rączki nie). Jej maksymalny udźwig to 120 kg. Firma podaje, że ZT3 Pro D jest kompatybilny z różnymi jej akcesoriami – można łatwo domontować uchwyt na butelkę, lusterko wsteczne oraz (ciekawostka) przedni bagażnik na kierownicy.

Cena na polski rynek nie została na razie podana. Wersja na Francję (ZT3 Pro E) w przedsprzedaży kosztuje 749 euro, czyli po kursie na dzień tej publikacji: 3200 zł.


⇒ Chcesz wesprzeć naszą pracę? Nie zbieramy na Patronite ani nie prosimy o kawę, ale możesz:

WSPARCIE