Jak poinformował Tier, Kraków to dokładnie setne miasto na świecie, w którym firma ta zaoferowała swoje e-hulajnogi. A w Polsce drugie – niemiecki operator zaczął swą działalność na naszym rynku od Trójmiasta, do którego wszedł nieco wcześniej w kwietniu.

W Krakowie Tier, podobnie jak w Trójmieście, wystartował z flotą 700 jednośladów. Pojawienie się gdzieś w Polsce e-hulajnóg wynajmowanych na minuty nie jest już dziś niczym niezwykłym – kroki niemieckiej spółki przyciągają jednak uwagę z racji zapowiadanej skali ekspansji. Tier deklaruje, że w tym sezonie wyprowadzi na ulice polskich miast 10 tys. hulajnóg  – jeśli tak będzie, to może zostać największym operatorem współdzielonych pojazdów w kraju.

Kraków uchodzi za jedno z najatrakcyjniejszych dla tego biznesu miast w Polsce z racji dużej liczby turystów, którzy chętnie korzystają z e-hulajnóg. Od upadku Wavelo w 2019 r. stolica Małopolski nie ma też swojego systemu roweru publicznego. Konkurencja operatorów jest tam więc ostra – obecnie swoje hulajnogi oferują międzynarodowe firmy Bolt i Lime, ale także ogólnopolska sieć blinkee.city oraz rodzima, krakowska firma Hulaj, która w tym roku wychodzi także do innych miast Polski. W poprzednich sezonach pod Wawelem dostępne były również hulajnogi amerykańskiej sieci Bird, a przez krótki czas także estońskiej marki Scoot911, która jednak okazała się efemerydą na polskim rynku

· CZYTAJ TEŻ:
Czy opłata za odblokowanie hulajnogi może zniknąć z cenników operatorów?

W informacji prasowej Tier podał, że jeszcze przed rozpoczęciem działalności podpisał
z miastem porozumienie o zasadach współpracy. Warunki ogólne, które obejmują wyznaczony obszar działalności i strefy zakazu parkowania, zostały określone i wdrożone w ścisłej współpracy z urzędnikami miejskimi – czytamy w komunikacie. Kraków promuje rozstawianie hulajnóg w tzw. punktach mobilności, obszarach wytyczonych w miejscach dawnych stacji roweru miejskiego Wavelo.

W podstawowym cenniku minuta jazdy e-hulajnogą Tier kosztuje 45 gr, opłata startowa to 2,5 zł (Kraków i Trójmiasto mają ten sam cennik).


Co nowego w mikromobilności? Śledź SmartRide.pl na Twitterze i Facebooku

WSPARCIE