Poniżej przedstawiamy dane o polskim rynku skuterów na minuty w końcu pierwszego kwartału 2020 r. Ukazują one stan oferty na I połowę marca – kiedy to sezon zimowy zaczął już coraz wyraźniej ustępować wiosennemu, w którym pogoda coraz bardziej sprzyja poruszaniu się na jednośladach. Dlatego (co widać w statystykach) obserwujemy dynamiczny wzrost podaży skuterów, a także liczby miast, w których są one dostępne.
Współdzielone skutery w Polsce:
Komentarz:
- W I połowie marca 2020 r. swoje usługi świadczyło wyłącznie trzech największych operatorów z sezonu 2019 (wobec sześciu aktywnych jeszcze na jesieni ubiegłego roku). Po sezonie zimowym ubyła więc połowa operatorów oraz 42 proc. skuterów (1.325 pojazdów w I połowie marca 2020 r. w 13 miastach, wobec 2.270 pojazdów w I połowie października 2019 r. w 20 miastach).
- Najwięcej e-skuterów na minuty dostępnych było w Warszawie (415 sztuk), a następnie w Trójmieście i Poznaniu (odpowiednio 134 i 126). Nieco mniejszą flotą dysponowały Łódź i Kraków (odpowiednio 104 i 102 skuterami), a następnie Wrocław (95) i Katowice (91). Na dalszych pozycjach znalazły się: Szczecin (71), Gliwice (55), Białystok (49), Bielsko-Biała (34), Tarnów (25) oraz Opole (23).
- Największym dostawcą usługi e-skuterów na minuty w Polsce było w połowie marca 2020 r. blinkee.city, którego usługi dostępne były w 9 miastach w Polsce, jak również w kilku miastach w Europie (w Hiszpanii, na Węgrzech oraz w Rumunii).
- Z uwagą będziemy obserwować ciąg dalszy powrotów skuterów na minuty w okresie wiosennym 2020 r., tym bardziej, że od ubiegłego sezonu w ofercie miejskiej e-mikromobilności pojawiły się także e-hulajnogi.
Dla porównania poniżej pokazujemy stan rynku sharingu skuterów nieco ponad dwa tygodnie wcześniej, na koniec lutego 2020 r.
Treść: Mobilne Miasto, współpraca: SmartRide.pl
Wykorzystanie danych z tego materiału wymaga powołania się na źródło: „Mobilne Miasto / SmartRide.pl„